Bevalling Jorn

Goedenavond! er zijn inmiddels alweer wat baby's geboren.
Ben nu zelf weer wat beter te been vandaar nu ff mijn verhaal.... wil het best wel ff kwijt eigenlijk. niks traumatisch meegemaakt gelukkig...

Donderdagavond ben ik met een vriendin nog wezen winkelen in Drachten, en daar kreeg ik weer last van voorweeën... Deze hebben me de hele nacht van donderdag op vrijdag wakker gehouden, steeds om de 5 min, 10 min, 8 min dan weer 5 min weeën... om half 8 s'ochtends dacht ik dat ze wat meer regelmatig waren en heb ik de vk gebeld. Deze kwam om half 9... maar nee het waren voorweeën half 10 gechekt op ik ontsluiting had, en dat was ook niet zo...
Om half 12 was vk er weer.... voelen en jah hoor ik had al 5 centimeter ontsluiting. vanaf 12 uur had ik echte weeën regelmatig om de 4 minuten en ze hielden goed aan. nadeel was dat ik rug en buikweeën had. ik kon ze zelf eerst heel goed opvangen. om half 1 had ik 9 cm ontsluiting,.... dit ging echt enorm snel.... maar daarna stagneerde de boel. de pijn in mijn rug werd erger en de kracht van mijn weeën namen af. om half vier is de ambulance gebeld en vk nog 1 x gekeken nog steeds 9 cm....
Per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. ik had het niet meer. je ligt vastgebonden en ik kon men weeen niet opvangen op die manier. aangekomen in het zeiekenhuis aangesloten aan allerlei apparaten. er werd een dingetje op jorn zijn hoofd geplaatst. ik kreeg infuus met weeeopwekkers niks hielp. ik kreeg nog een infuus met morfine vanwege de rugpijn.. maar het hielp niks. om 18.00 uur kreeg ik nog een ruggeprik. deze werkte direct. de pijn in mijn rug was weg. maar wel voelde ik elke wee en elke druk op mijn anus. ikhad de hele dag al het idee dat ik poepen moest. de baby lag namelijk niet helemaal goed voor de uitgang......
om kwart over 6 hadik 9.5 cm ontsluiting rond half 7 mocht ik beginnen met persen en na 8 x persen 20 minuten later was mijn zoon geboren!!!! Het deed pijn, maar ik deed dit zo over!

Alleen verloor ik bijna een liter bloed en jorn was erg misselijk. ik moest een nachtje in het ziekenhuis blijven. om op te knappen....

Nu gaat het al veel beter. ik heb nog wat last van mijn hechtingen, (ben geknipt) en ik heb echt overal spierpijn. mijn hb is weer veel te laag staat op 6 maar ik voel me er wel goed bij. als ik maar optijd wat eet. Met Jorn gaat het goed. hij begint beter te eten en is niet meer misselijk.
Hij is alleen heel erg droog... ze denken dan ook dat mijn kleine mannetje 2 week te laat is geboren.
Terwijl ik toch echt 26 maart uitgerekent was. en volgens de metingen was het 26 of 28 maart.

Nah jah. we passen goed op hem en hij komt zelf op tijd voor zijn voeding. mag hem dan snachts ook laten slapen. zolang er maar niet meer dan 6 uur tussen komt.

Voor iedereen die nog moet bevallen SUCCES!

Liefs Anneke

Tsjonge, zo lang met 9cm ontsluiting lopen...denk je dat je er bijna bent!
Ik heb met Elias ook lang met 8cm rondgelopen en vond dat heel vervelend, maar achteraf....ach wat maakt het uit!
Fijn dat je er geen trauma aan hebt over gehouden en dat Jorn nu niet meer misselijk is!

Geniet van je kraamtijd..laat je maar lekker verwennen door je mannetje en de kraamzorg natuurlijk!

Zo dat klink best heftig allemaal! Maar het is clice maar het kan nog zo heftig zijn zodra die kleine er is ben je de bevalling alweer vergeten,hahahaha.

Fijn dat Jorn nu niet meer misselijk is, en jij je ook al beter voelt!

Daley heeft ook een ontzettend droog huidje, ik masseer hem elke avond met een beetje olie vind hij heerlijk!! En slapen dat hij dan doet!!!

Nou meid geniet lekker van je knappe mannetje! En zorg dat je lekker uitrust!

Groetjes Anne

Klinkt inderdaad als een pittige bevalling, maar blij dat je er zelf geen vervelend gevoel aan hebt overgehouden...Dat is tenslotte toch het belangrijkste!!

Nu vooral gaan genieten :)

Terug
Bovenaan