bevalling met bekkeninstabiliteit

Hoi Dames,

Zijn er onder jullie dames die ervaring hebben met bevallen als je bekkeninstabiliteit hebt? Ik was eiegnlijk niet bang voor de bevalling maar naarmate die dichterbij komt krijg ik meer pijn. Ik ben heel bang dat ik na de bevalling niet mee de oude wordt.

Als ik nu al zoveel pijn heb en steeds minder kan hoe overleeft mn bekken dan het geweld van een bevalling?

De cesartherapeut gaat me binnenkort helpen, maar als jullie tips hebben ben ik blij.

groetjes Andrea
 
Ha Andrea,

Ik heb hier dus ervaring mee. Mijn kindje is zelfs eerder gehaald ivm bekken en een verwacht groot kind. Bleek achteraf mee te vallen, mijn dochtertje is maar 7 pond. maar goed....
Ik had dus vrij ernstige bi en was net als jij bang voor de bevalling. Dit is ontzettend meegevallen, terwijl ik in bed als ik ging slapen tijdens mijn zw. geen eens meer zelf kon draaien, ging de bevalling vanzelf. Wel heeft steeds iemand mijn benen vastgehouden. Ik moet zeggen ik ben vorige week donderdag bevallen en het gaat eigenlijk harstikke goed. Ik kan weer normaal trappen lopen, ja echt waar. In bed kan ik weer gewoon draaien, echt ik ben verbaast. Alleen vandaag ben ik stukje gaan wandelen met de wagen en dat voel ik nu wel, maar goed......hou dus hoop en echt met bevallen komt het wel goed. Ik had van anderen met bi al gehoord dat dat zo zal zijn maar ik kon het niet geloven, maar ze hadden dus gelijk!!

Heel veel sterkte!!

groetjes Karin
 
Hoi Karin,

je weet niet hoe blij ik ben met je berichtje, ik kan er wel om huilen (van opluchting) Ik vind de bi nu op het ogenblik niet te dragen zo zwaar, terwijl ik ook best heel goede dagen heb met dank aan de cesartherapie.

Maar ik kon me ineens niet meer voorstellen dat dit na de bevalling weer normaal kan worden. Heel erg fijn voor jou trouwens ook. Ben je als ik het goed begrijp liggend bevallen terwijl 1 persoon je benen omhoog hield?

Bedankt voor je antwoord,

groetjes Andrea
 
hoi andrea en karin,

mijn mensendiecktherapeute vertelde ook dat de losheid van je banden ook positief kan werken op je bevalling. die bi is vervelend maar kan dus ook betekenen dat je van jezelf al los in je banden zit en daardoor misschien gemakkelijker doorgang kunt geven.
alleen leek het mij vooral eng om juist teveel los te laten zeg maar. dat je dan helemaal geen banden meer overhebt na je bevalling. Maar goed, ik denk dat ik daar tijdens de gym maar es naar ga vragen, hoe je die losse banden zeg maar in je voordeel kunt gebruiken. Ik heb nu niet veel last meer van pijn in mijn bekken, maar het begon wel al vroeg (met 16 weken, ben nu 31 wk). therapie heeft t verholpen, ik bleef wel eenb eetje bang net als andrea.

spannend

 
Heel fijn Andrea dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen.
Ja, ik ben gewoon liggend bevallen maar omdat ik zelf niet de kracht hebt om mijn bekken op te tillen of te draaien (dit zal je wel herkennen) hield gewoon soms 1 en bij de persweeen 2 personen mijn benen beet.
Het is mij echt 100% meegevallen, mijn bekken dan, haha, niet de bevalling. Ik heb er zo'n beetje 25 uur over gedaan dus....maar goed dat had niets met mijn bekken te maken.

Ik kon me net als jij ook niet voorstellen dat ik nu al zo goed weer kan lopen enzo, ik ben nog steeds verbaasd, maar heel erg gelukkig en opgelucht dat ik gewoon zelf de verzorging van mijn dochtertje aan kan. Die is nu anderhalve week oud!

groetjes van een weer stabiele moeder!!!

 
Hoi Karin,

Echt heel fijn dat je je eigen kindje kan verzorgen, ik wordt er warm van. Ik krijg een jongetje en ik kan niet wachten tot ik m vast mag houden. Nou ik voel me een stuk positiever over de bevalling, nogmaals bedankt,

groetjes Andrea
 
Hoi Andrea,

Ik ban 5 jaar geleden bevallen van een 8 pond zware dochter na een zwangerschap met behoorlijke bekkeninstabiliteit. Ik ben in minder dan 4 uur bevallen van begin tot eind, op de baarkruk, terwijl ze zeggen dat dat niet kan. Nou, mooi wel, en ik heb geen pijn gehad! Tot het laatste toe (ik was een week over tijd) heb ik gefietst, terwijl ze ook zeggen dat dat nietgoed is. Maar het was het enige wat ik pijnloos kon. Dus luister naar je lichaam! Ik heb veel gehad aan mijn Mensendiecktherapeute die me voordeed hoe ik kon geen zitten/liggen tijdens de weeen (we deden een soort profbevalling van tevoren) en aan een week bedrust na de bevalling met een bekkenband strak om (zo'n heupgordel, niet zo'n buikband). En dan echt bedrust he, alleen je bed uit om te plassen en douchen. Mijn kraamhulp verschoonde de baby de eerste dagen bij mij op bed en deed haar aan t voeteneind in bad zodat ik niks hoefde te missen. Alles was snel weer goed. Veel sterkte en succes!
 
hoi andrea ik heb ook cesar gehad en het heeft mij goed geholpen.mijn bekken stond scheef en mijn houding was verkeerd. je moet er zo snel mogelijk mee beginnen ik denk dat het bij jou ook wel werkt.je moet natuurlijk wel de oefeningen thuis ook doen. veel sterkte en verder succes.
 
Terug
Bovenaan