Bevalling met streptokokken B

Ik ben heel benieuwd naar ervaringsdeskundigen. Met 20 weken werd bij mij Steptokokken B gekweekt. Ik had nierbekkenontsteking en zo kwam het aan het licht. Ik weet dat ik voor, tijdens en na de bevalling AB-infuus krijg. Nu lees ik ook dat er dames zijn die om die reden ingeleid worden. Ik heb mijn gynaecoloog er niet over gehoord. Hoe is jullie ervaring? Hoe lang zijn jullie nog opgenomen na de geboorte en moest je bij je eerste wee meteen naar het ziekenhuis?

Het is mijn tweede zwangerschap (30 weken) en bij de eerste zwangerschap was er geen sprake van Streptokokken.

Hoi!

Bij mijn eerste zwangerschap kwam dit ook aan het licht. Ik ben met antibiotica bevallen. Prima te doen. Ik hoefde om deze reden niet ingeleid te worden, dus ik zou me dan moeten melden als de weeen opkwamen. Achteraf werd ik met hoge bloeddruk opgenomen en ingeleid, waardoor ze ook de antibiotica mooi op tijd konden geven.

Nu bij mijn tweede zwangerschap zijn de streptokokken nog niet weer gevonden. Hopelijk blijven ze weg, anders beval ik gewoon weer in het ziekenhuis. Geen zorgen, het viel mij echt allemaal zo mee de vorige keer.

Succes! Groetjes

Hallo,

Ik heb ook de streptokokken B bacterie. Kwam aan het licht door een blaasontsteking. Over inleiden is nooit gesproken. Ik moest wel in het ZH bevallen aangezien ik antibiotica moest tijdens bevalling (die dan via mij naar baby moest). Het zouden twee infuuszakjes moeten zijn. Bevalling ging echter zo snel dat kindje er vóór het tweede zakje al was. Kindje was helemaal in orde. We moesten twee dagen blijven zodat ze kindje in de gaten konden houden (was vantevoren ook aangegeven). Maar niks te merken aan ons kleintje.

Marina: Mij is toen wel verteld dat die bacterie niet meer weggaat en volgende zwangerschap (nu dus!) eindigt dus weer met bevalling (en antibiotica) in het ZH. Niet erg hoor, maar apart dat het bij jou weg is.

groetjes,

Charlotte

Terug
Bovenaan