Bevalling of keizersnee??

Hallo allemaal,

Ik kreeg gisteren te horen van de gyn. dat ik zelf mag kiezen of ik een bevalling wil of een keizersnee. Mijn zoontje is in 2008 7 weken te vroeg geboren middels een spoedkeizersnee. Geen weëen gehad of wat.

Nu heb ik deze zwangerschap erg veel last van bekkeninstabiliteit. Zit al vanaf week 16 in de ziektewet voor halve dagen. Weet iemand of bekkenproblemen van invloed zijn bij een 'gewone' bevalling??

Groetjes,
Anita
 
Voor zo ver ik weet heeft dat geen invloed, maar zeker weten doe ik het niet. Ik hoorde laatst van mijn vriendin (ook zwanger = oktober moeder) dat juist je bekken zich dan goed hebben voor bereidt op een bevalling.
 
Ik heb ook veel bekkenklachten, de vorige x ook. Ben toen gewoon bevallen, met vacuüm zelfs, maar heb niet het idee dat ik daar extra last van heb gehad. Ben 3 of 6 weken, weet ik niet meer, weer naar de bekkenfysio geweest, dat hadden we vtv afgesproken en het is me na de bevalling zeker niet tegengevallen. Tuurlijk was t niet meteen over, maar wel een heel stuk beter.

M'n vriendin had tijdens zwangerschap helemaal geen last en kon na de bevalling 4 weken haar bed niet uit, bij haar ging het juist tijdens de bevalling mis. Nu is ze 3 w geleden opnieuw bevallen en heeft ze nergens last van...

Zou met de gyn overleggen, maar vlgs mij zijn bekken problemen geen reden om eerder voor een keizersnee te kiezen???

Succes met kiezen!! Je weet iig al hoe een keizersnee voelt en hoe het herstel gaat. Ik begreep dat het herstel daarvan langer duurt dan van bevalling, maar anderzijds... Vaginaal bevallen zal hier iig ook geen hobby worden ;-)
 
Hoi,

Tsja, ik denk dat ik in 1e instantie liever gewoon een bevalling wil. De hersteltijd is dan veel sneller.
Maar hobby... nee, dat zal het vast niet worden. Dit wordt de laatste keer, dus hopelijk gauw vergeten en genieten van het babyventje!

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Anita
 
Hoi,

Toch nog maar even een reactie. Kwam toevallig 'langs'.
Ik heb met name bij mijn laatste zwangerschap erg last gehad van mijn bekken. Ook al vroeg in de zwangerschap thuis. Tijdens mijn bevalling vond ik het wel pijnlijk om het hoofdje 'door' mijn bekkenbodem heen te duwen, maar toen dat eenmaal gebeurd was, voelde ik geen verschil meer met mijn eerste bevalling. Het herstel erna viel mij ook niet tegen. Wel met behulp van een bekkentherapeut en de eerste week geen traplopen en de baby niet zelf in bad doen...
Succes in ieder geval met de bevalling, op welke manier dan ook.

groet,
mamafn
 
Terug
Bovenaan