Bevalling opwekken

<p>Beste allemaal,</p><p>Ik ben nu 40+3 en helemaal klaar voor de bevalling. De kleine laat helaas op zich wachten en wachten duurt lang. Ik zou heel graag willen bevallen. Wat hebben jullie gedaan om de natuur een handje te helpen? Ik zou het super jammer vinden als ik na 2 weken in het ziekenhuis ingeleid zou moeten worden en zou dat graag voorkomen. Ik heb nog regelmatig seks met mn vriend, bitter lemon drink ik nu ook al geloof ik hier niet echt in en ik ben iedere dag nog aan de wandel.</p><p>Ik heb gehoord over voetreflex, iemand hier ervaring mee? </p><p>Dankjewel voor jullie reacties! </p>

hoi!
ik zit in hetzelfde schuitje..nu 40+5.
mijn 1e zwangerschap duurde ook 41+5 toen de weeën begonnen. op die dag had ik eigenlijk naar het ziekenhuis gemoeten om gesprek te hebben over inleiden. 
ik snap je gevoel heel goed dat je er klaar mee bent. Maar het is echt aan de baby wanneer ie er klaar voor is. deze extra dagen in de buik zijn wel goed voor het opbouwen van reserves en zie je toch dat de opstart na de bevalling vaak wat beter is dan baby voor 40 weken (bv op temperatuur houden, aanpappen voeding)
toch heb je als as moeder het gevoel dat je lichaam faalt als de bevalling niet zelf begint. Maar een gezonde zwangerschap mag tot 42 weken duren en dan ben je niet 'overtijd' .
wat ik wil zeggen is .. geniet ervan dat je nog mobiel ben en zoek afleiding.  komt wel goed. 
en als je de bakerpraatjes moet geloven moet je ondersteboven de trap op lopen met een ananashart in je mond. ?

succes en sterkte!!

Ik ben, de dag voordat ik ingeleid zou worden, gestript door de verloskundige en dit werkte! Ananas, seks, etc. deden allemaal niks ?

Dankjulliewel voor jullie berichten. Ik heb vrijdag weer controle bij de verloskundige. Kan ik dan gewoon vragen of ze willen strippen? Ze hebben namelijk het protocol dat bij 41+2 en 41+5 je naar het ziekenhuis moet voor ctg (om te kijken of de baby nog lekker zit of dat die gehaald moet worden). Nu hebben ze nog geen een keer vanbinnen gekeken dus ik heb ook geen idee of er überhaupt al iets gaande is en of strippen dus mogelijk is.

Vaak heb je zo rond je uitgerekende datum al enige ontsluiting en dan zouden ze kunnen strippen.

Bij mij hebben ze bij 40+2 tot 2 x toe gestript maar het was zelf al begonnen alleen ging het best traag. Uiteindelijk was ze er met 40+4 dan toch uit gekomen haha.

Het kan goed helpen en ik zou daar eerst om vragen voor je inderdaad aan inleiden etc gaat denken. Waarschijnlijk zit die kleine nog wel lekker zo bij mama :)
Succes met nu echt de aller laatste loodjes!

Kijk dat geeft hoop. Verder maar gewoon proberen om bezig te blijven. Wachten duurt lang en je hoopt bij ieder steekje en krampje dat dat het is. 

Aanstaande woensdag heb ik een afspraak om een voetreflex massage te krijgen met als doel het opwekken van de bevalling. Ik zal jullie op de hoogte houden of het de moeite is geweest. 

Terug
Bovenaan