Bevalling opwekkende activiteiten?

Hallo allemaal,
Wat zou je zoal kunnen doen om de bevalling op gang te laten komen?
Ik heb het best wel gehad met wachten en mijn lijf voelt niet fijn meer (de baby wordt nu al op ruim 3,5 kilo geschat).
Ben benieuwd, Jeanny (38 weken, 1 dag)

Bij de eerste was ik tussen kerst en oud en nieuw uitgerekend en ik heb er alles aan gedaan om de baby voor kerst te laten komen, noem het op: seks, halve ananas per dag eten, tonic en bitter lemon drinken (halve liter per dag), veel wandelen en doorlopen als mijn buik hard werd, niets hielp, baby kwam op die ene dag dat we geen seks hadden, ik geen ananas had gegeten, geen bitter lemon en tonic had gedronken en we het hele huis vol bezoek hadden die ook allemaal bleven slapen omdat het oud en nieuw was. Ik heb ze iets na twaalven naar huis kunnen sturen en onze dochter is op 1 januari geboren...

Ik geloof dus niet meer in die middeltjes.

Wat wel schijnt te helpen is een soort olie drinken, maar de meeste verloskundigen zijn daarop tegen omdat het diarree geeft en daardoor de baarmoeder prikkelt. Bij de baby heb je meer risico op meconium in het vruchtwater met alle risico's van dien. Ik zou dus geen wonderolie drinken.

Wat ik denk is dat de baby komt wanneer hij er klaar voor is en misschien heb je toevallig net seks gehad of een van de andere middeltjes geprobeerd, maar ik denk dat het meer toeval is. Of ik heb gewoon pech gehad, kan natuurlijk ook.

hmmm... dus over een hobbelweg rijden met hoge snelheid helpt ook niet? jakkes, wat moeten we dan doen om de natuur een handje te helpen?? woensdag ben ik uitgerekend, maar ik ben nu al uitgeteld (leuk woordgrapje).

sterkte met navelstaren
mama_ilse

mijn broertje en ik zijn met wonderolie op de wereld gezet en mijn zus heeft het bij de eerste ook gedaan!

Mijn moeder kreeg het vroeger van de vk te horen dat ze dat als enige middel mog kon doen. anders zou ik gehaald worden.
Nou en ik kwam hoor en snel!!

je moet het dan alleen niet 's ochtends nemen anders ga je aan de diarree. 1 keer 's middags en 1 keer 's avonds.
Als je kind er dan klaar voor is(maar dat is met alle middeltjes zo) dan zal je kindje echt op de wereld komen.
Ik weet dat ik het ook ga gebruiken als ik het erg beu ben.
Ik loop ook al 2 weken voor op schema en ze verwachten bij mij ook makkelijk een 10 ponder.
Maar goed dat is dan weer aan de orde. eerstde zwangerschap verder uitlopen!!

Succes
Liefs Alma
31 weken, 6 dagen

Eigenlijk moet ik dus gewoon geduldig zijn...Ik zal  eens wat info  over de wonderolie zoeken  voor het geval ik er over een tijdje echt genoeg van heb. Had ik nog nooit van gehoord trouwens. Dus, dank voor de tip!
Vandaag heb ik de auto ter beschikking en dan ziet de wereld er een heel stuk anders uit. Ineens past de naam ' humeurtje'  niet meer goed bij me. Ik ben weer eens ouderwets vrolijk! Echt gek, hoe thuiszitten je humeur beïnvloedt. Ik ben al 9 weken thuis, misschien dat ik daardoor extra ongeduldig ben. Alle klussen zijn al weken klaar.
Allemaal succes met de laatste weken /dagen!

Terug
Bovenaan