Bij de eerste was ik tussen kerst en oud en nieuw uitgerekend en ik heb er alles aan gedaan om de baby voor kerst te laten komen, noem het op: seks, halve ananas per dag eten, tonic en bitter lemon drinken (halve liter per dag), veel wandelen en doorlopen als mijn buik hard werd, niets hielp, baby kwam op die ene dag dat we geen seks hadden, ik geen ananas had gegeten, geen bitter lemon en tonic had gedronken en we het hele huis vol bezoek hadden die ook allemaal bleven slapen omdat het oud en nieuw was. Ik heb ze iets na twaalven naar huis kunnen sturen en onze dochter is op 1 januari geboren...
Ik geloof dus niet meer in die middeltjes.
Wat wel schijnt te helpen is een soort olie drinken, maar de meeste verloskundigen zijn daarop tegen omdat het diarree geeft en daardoor de baarmoeder prikkelt. Bij de baby heb je meer risico op meconium in het vruchtwater met alle risico's van dien. Ik zou dus geen wonderolie drinken.
Wat ik denk is dat de baby komt wanneer hij er klaar voor is en misschien heb je toevallig net seks gehad of een van de andere middeltjes geprobeerd, maar ik denk dat het meer toeval is. Of ik heb gewoon pech gehad, kan natuurlijk ook.