Bevalling stimuleren

<p>Hey allemaal, ik ben momenteel 36w zwanger en ik wil niks liever dan dat de baby er eindelijk is. De laatste 2 maanden waren zwaar, maar het wordt het niet beter op. Ik heb al 3 dagen last van stekende pijn in mijn hele buik, extra erge rugpijn, misselijkheid na het eten (maakt niet uit wat ik eet of op welk moment) en enorm zware benen. Vooral de buik- en rugpijn is niet te houden, hier lig ik zo goed als de hele nacht wakker van... De vroedvrouw zei dat inleiden niet gedaan wordt voor 39w en dat de buikpijn waarschijnlijk voorweeën zijn, maar dat hier niks aan gedaan kan worden.</p><p>Nu is mijn vraag of bij jullie iets hielp om de weeën stilaan op gang te brengen. Ik heb al frambozenbladthee gedronken, ananas en dadels gegeten, seks gehad, veel gewandeld, de trappen opnieuw en opnieuw op en af gelopen... Niks helpt. Ik weet natuurlijk ook niet of mijn baarmoedermond al week is, of al is ingekort. Tips? Nog een maand van dit én het hele proces van de bevalling doorstaan is me echt teveel. Alvast bedankt :)</p>

Zou na de 37 weken nog x aangeven dat je het helemaal zat bent. Met 36 weken zijn het rand prematuurtjes dus dan doen ze zwz niet snel zonder indicatie. En dan moet je misschien int ziekenhuis en zelfs misschien blijven als kindje beetje klein is. Moet je echt niet willen. Hou nog ff vol!! Bespreek het wel iedere x met je vk

Ik heb regelmatig aangegeven dat ik het niet meer volhield heb vanaf 27 weken regelmatig in het ziekenhuis gelegen met een nierbekkenontsteking

Bij 37 weken heb ik 2 nachten in het ziekenhuis geslapen om even bij te tanken.
Bij 38 weken ben ik ingeleid door middel van een ballonnetje die geplaatst is en bij 38 weken en 1 dag is onze dochter geboren.
Dus ik zou het gewoon blijven aangeven want je hebt je energie nog hard genoeg nodig voor de bevalling.

Inderdaad, voor de 37 weken doen ze sowieso niks want dan is de baby nog te klein en te zwak. Echt, hoe pittig ook.. het is écht beter om tot 37 weken te wachten. Een baby die met 36 weken geboren wordt is vaak nog zwak, te licht, heeft problemen in de eerste weken, moet in het ziekenhuis blijven etc. Dat is echt niet fijn! Met 37/38 weken is een baby al zoveel sterker en grotere kans dat hij goed op gewicht is en sterk genoeg is om gewoon lekker thuis te blijven. Dus hou vol, nog in ieder geval een weekje!!

Na die 37 weken blijven aangeven bij de verloskundige of je alsjeblieft niet mag ingeleid worden met 37.5/38 weken. Als jij aangeeft dat het echt niet meer gaat en de verloskundige ziet dit ook aan je, gaan ze hier echt wel mee akkoord. Maar verwacht het niet eerder dan met 37.5 week, want ze stellen het toch graag nog 'zo lang mogelijk ' uit, gewoon omdat dat het beste is voor je baby.

Sterkte! De allerlaatste loodjes zijn pittig! Maar een sterke en gezonde baby is ook heel wat waard. Manieren om de bevalling op te wekken, daar geloof ik niet zo in.. al die huis, tuin en keuken middeltjes ;)
Voetreflex massage is wel iets wat zou kunnen werken, daar heb ik goede verhalen over gehoord en zou de bevalling op kunnen wekkrn..

Gewoon even volhouden nog! Je bent er bijna en het is echt beter (ook vaak voor je bevalling) om de natuur z’n gang te laten gaan. Als het goed is ben je nu al of bijna met verlof? Dus uitrusten, veel vitamine eten maar ook proberen om fysiek fit te zijn voor je bevalling. Het gaat je lukken!!

Hoe moeilijk het ook is, ik zou je echt aanraden om te proberen de baby nog zo lang mogelijk in je buik te houden. Onze oudste is met 37.0 spontaan geboren, nou die eerste 3 maanden waren echt pittig omdat zijn darmpjes simpelweg nog niet zo rijp waren en hij te weinig kracht had om normaal te drinken. Veeeel slapeloze nachten kan ik je verzekeren, meer dan 2-3weken..
Bij de jongste ben ik met 42 weken ingeleid. Meneer was een kilo zwaarder dan zijn grote broer bij de geboorte en een super makkelijke baby. Dronk geweldig, snachts 1x voeden en doorslapen, amper kramp etc. Die 5 weken "leeftijdsverschil" maakte echt super veel uit! (uiteraard is dit alleen mijn ervaring gebaseerd op 2 kids en geen wetenschappenlijk onderzoek)

[quote quote=10483749]Hoe moeilijk het ook is, ik zou je echt aanraden om te proberen de baby nog zo lang mogelijk in je buik te houden. Onze oudste is met 37.0 spontaan geboren, nou die eerste 3 maanden waren echt pittig omdat zijn darmpjes simpelweg nog niet zo rijp waren en hij te weinig kracht had om normaal te drinken. Veeeel slapeloze nachten kan ik je verzekeren, meer dan 2-3weken..
Bij de jongste ben ik met 42 weken ingeleid. Meneer was een kilo zwaarder dan zijn grote broer bij de geboorte en een super makkelijke baby. Dronk geweldig, snachts 1x voeden en doorslapen, amper kramp etc. Die 5 weken "leeftijdsverschil" maakte echt super veel uit! (uiteraard is dit alleen mijn ervaring gebaseerd op 2 kids en geen wetenschappenlijk onderzoek)[/quote]

Met je eens ik heb ook 2 jongens. 1e met 35.1 ivm complicaties zwangerschap int ziekenhuis geboren wel gewoon spontaan maar door vele opnames tijdens zwangerschap gingen ze t gelukkig niet meer tegenhouden. Maar verder is die wel altijd een relaxte baby geweest. Nooit geen gezeur mee gehad. Me 2e is met 39.6 geboren in 19 minuten wel lekker thuis. Ook hartstikke relaxt kereltje maar je kunt in alles merken dat de 1 op tijd en de ander te vroeg was. Me 2e had wel erg last van krampjes in de avond eerste 6 weken maar verder super relaxte kindjes allebei

Bij ons leiden ze in vanaf 37 weken, maar volgens mij alleen wanneer dit beter is voor moeder en/of kind. Dus niet omdat je het zwaar vindt, maar bv hoge bloeddruk oid.
Als je het echt niet meer volhoudt zou je kunnen vragen of de verloskundige wil doorsturen naar het ziekenhuis. Wellicht dat zij iets voor je kunnen doen mbt pijnstilling / opname oid. Maar dat ligt helemaal aan hoe goed je lichaam zich verder houdt.

succes in ieder geval.

Terug
Bovenaan