bevalling

Wie o wie kan mij eens wat tekenen vertellen waarmee meestal een bevalling begint.
Ik vraag dit met nadruk aan zwangere die al eens een bevalling hebben meegemaakt.
Om mij heen zeggen ze alleen maar je merkt het vanzelf wel, nou ik merk zoveel maar ik kan nog steeds niet zeggen dat mijn weeen etc begonnen zijn.
Momenteel heb ik wel een behoorlijke druk onderin mijn buik alsof ik moet poepen, en daarbij voel ik bij tijd en wijlen wat steken, en ben wat vaker misselijk, ook moet ik veel meer naar de wc om te poepen dan normaal, deze tekenen duren nu al zo`n 2 dagen maar is nog steeds niets, ben trouwens mijn 40 wk al een paar dagen gepasseerd, gisteren hebben we nog sex gehad, en dacht toen misschien komt het daarna wel snel, maar nee hoor weer niks.
Wie kan mij hierover eens in detail wat meer vertellen, dan weet ik waar ik eens een beetje op moet letten.
Ik heb er absoluut geen trek in om tot 42wk door te lopen.
Natasja
 
Ik denk dat het bij iedereen anders begint.

Bij de een breken de vliezen maar bij een ander begint het weer met lichte voorweeën, bij weer een ander misschien direct flinke weeën. En zo zijn er naar mijn idee een heleboel varianten.

Bij mij had ik eerst regelmatig harde buiken en voorweeën en moest veel naar de wc. Maar ja, dat was ik, ik denk dat je echt moet afwachten, het komt vanzelf wel!

sterkte, groetjes Angela
 
Ik loop ook al weer dagen rond met "welles-nietes" weeen (ene keer wel echt, andere keer wat zwakker) die dan na een uur of zo weer helemaal verdwijnen. Een punthoofd krijg je ervan! En ik zit pas op 38+2...
Het is mijn eerste, dus ik kan niets uit ervaring vertellen, maar uit alle verhalen die ik gelezen/gehoord heb komt maar 1 echt duidelijk teken naar voren, de rest is *allemaal* van het type Ja het kan maar het ook nog duren.
Het enige echte signaal dat het nu snel gaat komen is als je vliezen breken. Dan duurt het nog maximaal 48 uur, domweg omdat als het dan nog niet begonnen is je in het ziekeknhuis ingeleid wordt. Maar om daar nou op te gaan zitten wachten...

Sterkte!
 
Geen zorgen, je merkt het echt wel.
De eerste keer werd ik wakker en voelde lichte krampen in mijn buik. Gelijk om de vijf minuten, maar niet pijnlijk. Daarna verloor ik de slijmprop en zo'n twee uur later werden de weeen steeds pijnlijker. Het zette goed door en 's avonds is mijn dochter geboren. Bij mijn zoon begon het ook 's ochtends maar daarvoor had ik al drie dagen voorweeen. Twee keer heeft de verloskundige de vliezen vlak voor de bevalling gebroken. Inderdaad kan het ook andersom, dat de vliezen breken en er verder nog niet veel gebeurt. Maar hoe spannend het ook is, je merkt het echt wel, zoek liever wat afleiding.

veel sterkte, Yvonne
 
Dat met die vliezen wat Tanfana zegt, dat het dan binnen 48 uur gebeurd is dat ligt er ook maar aan.

Afgelopen week vertelde mijn gyneacologe mij dat als je vliezen breken en je geen weeen krijgt, ze nog kunnen wachten tot 3 dagen later. Er schijnt recentelijk een onderzoek geweest te zijn wat uitgewezen had dat het het beste was om dan na 3 dagen pas in te grijpen om het lichaam zo de tijd te geven zelf alsnog te beginnen. Ik was ook zeer verbaasd toen ik dat hoorde, maarja meestal lees je toch wel dat zodra de vliezen breken er ook weeen aankomen.

groetjes, Jane
 
Hoi Natasja,

Het is moeilijk aan te geven wanneer het begonnen is, maar alle vrouwen die al eens bevallen zijn zullen het denk ik met me eens zijn: Als je denkt nu begint het is het niet begonnen! Maar als je denkt: Nu weet ik het zeker dit moet het zijn dan is het begonnen! Daar heb je helemaal niks aan natuurlijk want je bent het zat en je wilt weten wat de voortekenen zijn en hoe lang het dan nog kan duren voordat de bevalling begint. Het beste wat je kunt doen is veel rusten, want wat velen niet weten is dat het dan meestal komt en niet van de bakerpraatjes zoals trappen lopen of touwtje springen. Als er namelijk te veel adrealine in je bloed zit komt het niet. Ook als je ervan houd is ananas goed. Ik heb het ook gegeten en vriendinnen ook en bij allemaal begon het toen binnen 2 dagen. Toeval of toch niet. Het is het proberen waard. Succes en laat je niet gek maken!
 
Terug
Bovenaan