BEvalling

Beetje naive vraag misschien maar als je bevallen bent en je baby d'r dus uit is zeg maar, is dan ook gelijk de pijn weg...? HOe zijn de naweeen? Doen die ook nog heel veel pijn. Of is het nou echt de pijn van het kindje die eruit moet....Brrrrr griezelig hoor af en toe......

groetjes, Noekie

Hoi,

Ik vond zelf, toen de kleine geboren was, dat de pijn vrijwel weg was. Alleen de placenta moet dan nog geboren worden he?? Dat vond ik echt niet zo pijnlijk als de geboorte van ons kindje...Meer een zwak gevoel van krampen.Na de tijd kun je nog last van hebben van naweeen. Heb ik bij onze eerste dochter nooit last van gehad, bij onze tweede dochter een dagje. Ik wens je veel succes en probeer er niet zo over in te zitten. Je weet waar je het voor doet. Groet.

hoi, zodra je kindje geboren is, heb je geen pijn meer( ook al heb je nog effe het gevoel dat het steekt voor je plancenta) de naweeen moet ik zeggen doen zeer( net of er nog een kindje komt maar dan iets minder natuurlijk)meestal heb je daar bij een eerste geen last van( wel als je snel bevallen bent moet ik er bij zeggen) bij mijn eerste heb ik geen last gehad, maar jammer genoeg bij mijn tweede wel( best in ernstige mate had er 3 dagen last van en dacht echt dat er nog een kindje kwam) maar was ook bevallen binnen 2 uur en dat heeft er ook mee te maken, wat ik jou kn adviseren is maak je niet teveel zorgen en het komt allemaal goed!!! moeilijk, weet ik maar probeer het!!!

Bij een eerste kind heb je meestal geen naweeën, bij een volgend kind wel. Ik had ook flinke naweeën en moest ze af en toe echt wegpuffen. Maar ik had ze eigenlijk alleen tijdens het geven van borstvoeding. Al met al viel het me toch mee, want als ik vroeger ongesteld was had ik die 'naweeënpijn' 24 uur aan een stuk en nu alleen tijdens het voeden.
Het is dus ook maar wat je gewend bent qua pijn en als je veel last hebt kun je altijd een paracetamol innemen, ook als je borstvoeding geeft.

En nog om op je andere vraag in te gaan: zodra je bent bevallen is de weeënpijn weg, al moet je er wel vanuit gaan dat je van onderen beurs bent de eerste paar dagen, maar dat lijkt me wel logisch.
De placenta glibbert er gewoon uit. Daar heb je echt geen last van.

Nee, ik heb ook nergens meer last van gehad toen onze zoon was geboren. Ineens ben je alleen maar met je kindje bezig en voel je echt niets meer!! (De geboorte van de placenta weet ik niet eens meer...:)Die was er zo maar opeens!)

Heee meiden bedankt voor jullie reacties en ervaringen!
Hoe meer ik weet wat me te wachten "kan" staan, hoe meer geruster ik me voel! Dank jullie wel, echt toppie!

Liefs NOekie

Terug
Bovenaan