bevalling??

hoe is jullie bevalling gegaan??????

als ik de artsen in het ziekenhuis moet geloven heb ik een droombevalling gehad:

begon sochtends 6  uur met buikpijn (niet heftig) toen ff terug in bed gegaan
om 8 uur werd het iets heftiger ff in bad gegaan me vriend heeft de verloskundige gebeld
om 9 uur was de verloskundige er en vertelde me dat ik al 2 cm ontsluiting had en dat ik senl naar het ziekenhuis moest gaan omdat de baby vandaag mog geboren zou worden
het was van tevoren al afgesproken dat ik in het ziekenhuis zouu bevallen omdat ik 7 jaar geleden mij rug heb gebroken en er niks over bekend is hoe dat met de bevalling zou gaan
om 10 uur kwamen we in het ziekenhuis aan en had ik al 5 cm ontsluiting
om 12 uur was het 7 cm geworden
ik kreeg toen rugweeen wat best pijnlijk was, maar was nog makkelijk vol te houden
om 2 uur smiddags had ik volledige ontsluiting, op de monitor was te zien dat mick het moeilijk kreeg ik heb toen een knip gekregen
om 10 over 2 lag nick op mijn buik
ik heb alles makkelijk vol kunnen houden, ik heb niet eens gegild terwijl ik normaal best kleinzerig ben  hihi
ik doe het zo nog een keer en jullie??? hoe was jullie bevalling gegaan????

Ook bij mij noemen ze het een superbevalling. Ikzelf vond de persfase echt afschuwelijk, ik had geen controle  meer en stond helemaal te trillen. Bovendien lag  mevrouw er scheef voor, keek ze naar boven en had ze de navelstreng twee keer om haar nek. Daardoor heeft persfase anderhalf uur geduurd.  Bij mij begon de bevalling met het breken van de vliezen, 's ochtends om half negen. De volgende nacht om half zes is Evelien geboren. Mijn weeen begonnen eigenlijk pas om kwart voor elf 's avonds, van het breken van de vliezen heb ik de hele dag niets gevoeld, behalve dan dat ik leegliep :)
Ellende is wel dat ik nu, na 8 weken, een blaasverzakking blijk te hebben, een niet geringe! Volgens de huisarts kan dit weleens op een operatie uitlopen. Maandag naar de gyneacoloog... Herkent iemand van jullie dergelijke klachten betreffende verzakkingen?

Ik kijk goed terug op mijn bevalling en zou het zo weer doen. Misschien dat ik dat op dat moment niet wil, want heb t nu met pijnstilling gedaan!
Op donderdagochtend verloor ik wat bloederig slijm en had wat een zwaar gevoel in mn onderbuik. 's Avonds begonnen de weeen, kwamen alleen erg onregelmatig, de ene keer om de 10 minuten, dan om de 25 min. en vervolgens na 3 minuten. Dit ging 's nachts ook zo door. Vrijdagochtend heb ik de vk gebeld, want ik wist niet zo goed of dit het nou was en was natuurlijk kapot, omdat ik de hele nacht wakker had gelegen. De vk zei toen dat het voorweeen waren en dat het niets zei over wanneer het ging beginnen. Ik baalde enorm natuurlijk, kreeg wel de tip om in bad te gaan, vaak zetten de weeen dan goed door of, als het voorweeen zijn, stoppen ze. Toen ik uit bad kwam, kwamen de weeen minder vaak, dus kon ik redelijk ontspannen op de bank zitten... Om 4 uur 's middags besloot ik om nog eens in bad te gaan en vanaf dat moment kwamen de weeen om de 10 minuten. Vanaf 20.00 uur om de 10 minuten en om 21.30 ben ik maar eens naar boven gelopen. De vk gebeld om 22.15 en zij was er om 22.30. Toen had ik al 6 cm. ontsluiting, dus is ze gebleven en heeft de spullen klaargezet. Helaas had ik om 02.00 uur nog maar 7 cm. en moesten we naar het ziekenhuis. Daar bleek dat Sofie een sterrenkijkertje was en dat de ontsluiting daarom zo moeilijk vorderde. Heb eerst aan het ctg gelegen en kreeg om 03.00 uur een infuus met wee-opwekkers en een spuitje in mn been met pijnstilling. Ik kreeg persweeen, maar had nog niet voldoende ontsluiting. Tegen 5 uur had ik 10 cm. alleen  bleek dat Sofie het wat benauwd kreeg en besloten ze haar met een vacuum te halen, ik kreeg een knip en na 3 keer persen/trekken was ze er!  Uiteindelijk is ze geboren om 05.18 uur. Als ik er zo op terug kijk, dan denk ik: het was geen voorbeeldbevalling, maar ja ik doe het zo weer!!!

Liefs Marije

Hoihoi....
Ik kijk ook met een goed gevoel terug op mijn bevalling, 15jun i was ik uitgereken. De week van 30mei was het allemaal aan het rommelen, kan niet goed uitleggen wat ik voelde ofzo maar het was anders als anders..ook had ik heel veel slijmverlies. Woensdag maakte ik nog een grapje tegen me man van, nou mss ben je voor het weekend nog papa. Op vrijdagavond zijn we nog nieuwe stoeltjes wezen kopen voor in de huiskamer. Waren rond 9uur thuis, toen had ik iets bloedverlies maar niet veel. Om 11uur na bed gegeaan, om 2uur wezen plassen, niks aan de hand. Om 4uur word ik wakker van de pijn....het zijn weeen, ze komen gelijk om de 4min en duren 1min. Lekker een warme kruik gemaakt, want ik dacht..tja de eerste dat kan nog uren duren, dus nog even proberen te slapen. Dit ging door de spanning niet meer. Om 5uur werd mn man wakker....de weeen waren nog niet echt heftig maar wel regelmatig. Ik had met mn man afgesproken dat als ik om 6uur nog zulke weeen had we de vk nog niet zouden bellen...omdat ik dacht dat ze dan mss voor niks zou komen(nog weinig ontsluiting) en dat op zaterdagmorgen!! Maar om iets voor 6en werden we weeen behoorlijk heftig dus toch om 6uur gebeld...ze was er om half7 en wat bleek!!!.......al 8cm ontsluiting, een halfuur later al 9cm!!! Maar helaas om half9 nog steeds 9cm en mn weeen zwakte enorm af. Dus toch nog naar het zh! Om 10uur een infuus gekregen en om 10 0ver half 11 na 12minuten persen was onze kleine man er!! Zonder knip ofzo...dus maar 2kleine hechtingkjes. Helaas moesten we tot dinsdag in het zh blijven omdat de kleine zn suikerspiegel niet goed kon houden..die daalde te snel.
Maar het was echt een superbevalling!!

Groetjes

Hoihoi,

Het plan bij ons was, om thuis te beginnen en in het ziekenhuis te bevallen.
Helaas liep het ietsje anders.
Ik moest 's woensdags op controle bij de vk. Voelde minder leven en had een verhoogde bloeddruk. Moest naar het zkhs voor een ctg. Alles was gelukkig in orde met de kleine en ik mocht in principe weer naar huis en moest de dag erna weer terug komen voor nog een ctg. Maar toen kwamen mijn bloed- en urine uitslagen binnen. Een mogelijke zwangerschapsvergiftiging. Mocht ik dus fijn blijven om 24 uur urine op te vangen.
Van woensdag op donderdagnacht kreeg ik krampen in mij onderbuik die om de paar minuten kwamen. Volgens de artsen/verpleging en ctg waren dit geen weeën.
Deze krampen hielden de hele dag aan en 's avonds kreeg ik het advies 2 paracetamol te slikken en even in bad te gaan. In bad leek het even of de krampen wegtrokken, maar helaas.
Ik ben toen overgaan naar verloskunde en werd aan het ctg gelegd en kreeg een spuitje zodat ik wel wat kon slapen. Heb een paar uurtjes geslapen, maar werd weer wakker van de krampen. Toen de gynaecoloog   kwam om te controleren had ik 3 cm ontsluiting.
Ik kreeg de weeën heel slecht opgevangen, heb dus eerst pijnmedicatie via het infuus gehad. Dit hielp niet, dus een ruggenprik. Toen ik hiervan terugkwam had ik binnen een half uur volledige ontsluiting. En om 16.00 vrijdagmiddag lag Evy op mijn buik. Het persen ging heel snel en ik ben ingeknipt geworden.
We hebben nog tot zondag in het ziekenhuis gelegen, daar Evy in het vruchtwater had gepoept en ze mij nog wilde observeren voor mijn bloeddruk.

Het was een hele onderneming en ik heb erna gezegd; nooit meer. Maar als het aan mij ligt nu, komt er nog wel een tweede spruit, maar als het aan vriendlief ligt blijft het bij eentje.
Dus we wachten af.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hier mijn bevalling. Ik heb een snelle bevalling gehad. Bij Tessa heb ik er een uur of 10 over gedaan ook best snel voor een 1e maar die van Lotte was toch heel wat sneller.

Bij Tessa was ik 2 weken te vroeg en ik hoopte stiekem op weer 2 weken te vroeg maar helaas de 38 weken gingen voorbij, 39 weken gingen voorbij en toen kwam de uitgerekende datum 10 juni. Tessa ging toevallig die dag een dagje met opa en oma weg.
's ochtends verloor ik een gedeelte van de slijmprop dus  ik had vriendlief al gebeld met die mededeling wetende dat het niks kan zeggen.
De hele dag ook nergens last van gehad en heerlijk rustig aan gedaan.
Rond 16.30 kreeg ik last van lichte steken dus ik belde vriendlief hoe laat hij thuis zou komen omdat ik het gevoel had dat het weleens door zou kunnen zetten was puur een gevoel.
Hij was rond 17.00 uur thuis en ik zat nog heel relaxed beetje tv te kijken. Vriendlief nog wat eten gemaakt en rond een uur of 19.00 begonnen de steken wat regelmatiger te komen. Om 19.30 besloot vriendlief ze eens bij te houden en bleken ze om de 2 a 3 minuten te komen en waren ook best heftig. Om 20.00 uur de verloskundige gebeld en die was er om 20.30. Ze keek me aan en voelde aan mijn buik en besloot om alles alvast klaar te leggen. Dus er werden kruiken gemaakt kleertjes klaar gelegd en meer van dat soort dingen. Om 20.45 ging ze kijken hoever ik was bleek ik 7 cm ontsluiting te hebben. Om 21.30 had ik al volledige ontsluiting en om 21.42 was Lotte er al. Dus binnen een paar uurtjes tijd.
Heb het als heel positief ervaren en lekker thuis vond ik ook erg lekker. Bij Tessa mocht ik niet thuis bevallen omdat ik langdurig gebroken vliezen had dus dit was echt heerlijk. Na de bevalling lekker onder je eigen douche stappen en 's nachts gelijk met z'n 3-en. Tessa logeerde bij opa en oma die hadden we nl gebeld dat Tessa niet thuis kon komen.
En de volgende morgen kwam Tessa samen met beide opa's en oma's haar zusje bekijken.

groetjes Carla

Mijn bevalling ging ook goed hoor. Bij beide bevallingen heb ik er ongeveer 7 uur over gedaan en ben ik beide keren wel eerder bevallen (1e keer 5wk en nu 2 wk te vroeg) en begon het ook beide keren met het breken van mijn vliezen.

Rond 18.00 uur begonnen mijn weeen heel onregelmatig, rond 22.00 werd het regelmatiger en heftiger. Vk kwam kijken rond 23.00 en had pas 2cm. Zij heeft mij toen een klysma  (!) gegeven  om de weeen  wat op te wekken en mij gestript. Ze was een half uurtje weg, toen ze weer terug kon komen, ik had toen erge weeen in mijn buik maar ook  een soort persdrang, had toen 6 à 7 cm en ik denk een half uurtje later mocht ik langzaam meepersen, maar het ging niet langzaam, dus met een paar keer persen was ons mannetje er om iets over 1.00.  De kraamhulp was er zelfs nog geen eens, zo snel ging het. Ook thuis bevallen, dus lekker onder de douche en weer in mijn eigen bedje.
Chiara kwam ook de volgende morgen haar broertje bewonderen en ze is nog steeds heel lief voor hem!

Groetjes ESther

Terug
Bovenaan