Bevalling

Hey meiden ,
mag ik me even voorstellen ik ben Huda ik ben 30 jaar ,11 weken zwanger,
Ik heb vraagje wat is beter door verloskundigen bevalling of door de dokter?
Groeten,

Hi Huda,

Ik heb geen ervaring met het bevallen met een verloskundige omdat ik een keizersnede heb gehad en om die reden ook niet thuis mag bevallen, maar onder toeziend oog van een gyn. Toch denk ik dat het, als je een normale zwangerschap heb, het niet uit maakt of je een verloskundige of een dokter hebt. Ik had in ieder geval wel vertrouwen in de verloskundigen.

Mag jij zelf kiezen dan? Ik werd ook dit keer gelijk door mijn huisarts naar de vk doorverwezen.

Gr. Tamara.

Met mijn dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen. Ik werd ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging.

Mijn voorkeur ging gelukkig toch uit naar het ZH. Deze keer waarschuwde de verloskundige mij dat ik rekening moet houden met een thuisbevalling omdat de eerste keer zo snel ging. Ze verwacht dat de tweede sneller zal gaan en ik dus geen tijd meer heb om naar het ziekenhuis te gaan.

We zullen wel zien hoe het loopt. Volgens mij heb je geen keus want als alles goed gaat helpt de verloskundige je. Zij zal je ook helpen als je in het ziekenhuis bevalt. Een gyn komt je pas helpen als je daadwerkelijk bij hem onder controle moet.

Gr. Joyce

Ik ben 2 keer thuis bevallen, in alle rust, met veel privacy en een goede doortastende VK. Maar na de geboorte van de tweede bleef ik vloeien en lag ik een half uur later in het ziekenhuis, waar een VK van het ziekenhuis me verder behandelde. Met medicijnen en door stolsels uit mijn buik te drukken. En dit was een onrustig en een weinig communicatief mens.

Tja, 2 verloskundigen, maar heel verschillend. Als je het gevoel hebt dat je een goede VK hebt, dan zou ik lekker op haar vertrouwen.

En mij beviel het thuis absoluut beter dan in het ziekenhuis. Maar helaas mag ik niet meer thuis.

Mij eerste zwangerschap had ik niet goede ervaring met verloskundigen .ze heeft alleen mij gestuurd naar het ziekenhuisen en ze kwam niet te kijken als het goed gaat met mij . Ik heb dit keer aders van huisarts gekregen en ook gezocht via internet voor mij gevoel heb ik een prakrijk gekozen
bestaat uit 5 verloskundigen maar ja tot nu toe een keer gebled en ze hebben mij gebled twee keer te vragen hoe het me t mij gaat .Ik hoop dat ze goede ervaring hebben met de bevalling ,
gr.Huda

Terug
Bovenaan