bevalling

hoi hoi

ik ben voor de derde x zwanger en vandaag heeft de thuiszorg gebeld nou moet ik het bed op hogen tot 70 cm klossen kunnen er niet onder dat gaat niet vanwege de ombouw van het bed maar een extra matras heb ik niet.
volgens haar kan de thuiszorg ons weigeren vanwege de arbo wet enz.
hoe hebben jullie dit gedaan of gaan dit doen bij mijn andere 2 kinderen maakte het niet uit

groetjes rebecca

hoi Rebecca,

Bij mij was er ook een probleem met m'n bed en werd me verteld dat dan mijn bed niet verschoond ging worden door de kraamhulp. De kraamhulp die uiteindelijk kwam heeft het overigens wel gewoon gedaan, ze vond het geen punt.

Ligt eraan wie er dus komt kramen blijkbaar.

Groetjes Katja

Ja of even een 1-persoonsbed op klossen zetten, kan ze daar eventueel de controles op uitvoeren...en misschien heb je idd een kraamhulp die het niet uitmaakt...

Hi,

Wij gaan in het zkh bevallen (verplicht), dus ik vind een bed op klossen onzin. Maar toch... we hebben de klossen in huis en als het echt moet van de kraamverzorgende kunnen we het logeerbed op poten zetten. Als ze het bed niet opmaken, ook best. Ik moet vanwege mijn bekkeninstabiliteit toch na de bevalling een dag of 5-7 in bed blijven, dus dan kan ze er toch niet bij :)

Onze vorige hulp deed niet moeilijk en we hebben in overleg met haar toen de kratjes onder het bed uitgehaald. Ik weet dat het voor de verloskundige ook moet, maar die moet wellicht een paar uur met gebukte rug staan om je te helpen bevallen. Als de kraamzorg er moeilijk over doet, dan doet ze maar andere klusjes dan de slaapkamer.

Gr. Tamara

hoi,
ik heb in de kraam gewerkt,
iemand had een waterbed.
die heeft 1 persoonsbed op klossen gezet,na haar bevalling heeft ze die weg gehaald.
maar bed verschonen deed de familie.bed was erg laag en stuk zwaarder.

kan je geen matras bij de zorgwinkel lenen.
die kan je onder je eigen matras doen.
vraag evt advies bij de thuiszorgwinkel.
waar je de klossen gaat lenen.
succes.
gr marjan

Mijn bed was wel op hoogte, maar halverwege de kraamweek was ik het spuugzat. Ik heb toen met de kraamhulp overlegd en gevraagd of het bed weer omlaag mocht. We hebben toen afsrpaken gemaakt: mijn man zou dan het bed verschonen en de controles van mij werden wel op bed gedaan, maar dan kwam de kraamhulp op mijn bed zitten. Was heel goed te doen.
Ik moest overigens in het ziekenhuis bevallen, dus voor de bevalling was dit geen issue en dat is het bij jou wel, als ik het goed begrijp?

Je bed gewoon op bierkratten zetten, staat het ook op hoogte. Hebben wij ook gedaan en het was hoog genoeg.
Gr. Peet

Terug
Bovenaan