bevalling

Hoi,

Ik heb vorige week te horen gekregen van de verloskundige dat ik rustig aan moet doen ivm harde buiken die lang aanhouden.
Rustiger aan doe ik het al sinds zaterdag maar blijf soms harde buiken houden wel veel minder en ook niet pijnlijk.
Maar nu is mijn vraag heeft iemand ervaring of je uiteindelijk toch eerder bevalt als je zo snel harde buiken heb die aanhouden?
Ik ben nu bijna 25 weken.
De verloskundige zegt dat het in ieder geval tot week 30/32 moet blijven zitten.

Liefs van mij
 
Dat zou kunnen gebeuren, en dat wil je nu echt niet. Rustig aan doen dus. Zoveel mogelijk rusten. Liggen op de bank of in je bed. Misschien minder gaan werken in overleg met je verloskundige
 
Dat zou kunnen gebeuren, en dat wil je nu echt niet. Rustig aan doen dus. Zoveel mogelijk rusten. Liggen op de bank of in je bed. Misschien minder gaan werken in overleg met je verloskundige
 
Met mijn derde had ik met 12 weken al harde buiken als gevolg van stress. Ik werd ook gewaarschuwd het rustiger aan te doen omdat de kleine wel eens eerder zou kunnen komen (dat was rond 30 weken). Ik had er al 2 rondlopen dus echt veel rustiger aan doen ging ook niet echt maar ik deed wat ik kon. Om een lang verhaal van volledige uitputting en aan het eind niets meer kunnen kort te maken bleef deze derde uiteindelijk het langste zitten van alle drie. Dik over de 40 weken heen!

Het hoeft dus niet te betekenen dat je kindje eerder komt maar het kan wel zo zijn! Luister naar je lichaam. Veel harde buiken zijn geen goed teken en uiteindelijk remt het ook de groei van de baby. Probeer dus wel je rust te nemen daar waar kan. Als je werkt, ga aan de slag met de arbo-arts en probeer overdag wat te rusten. Als je al kinderen hebt, probeer ze eens uit te besteden aan een oppas. Maar misschien is het belangrijkste wel dat je zelf al hebt ervaren dat het helpt om rustiger aan te doen.

Sterkte!
 
buiten het wel of niet eerder bevallen om, harde buiken zijn niet prettig, niet goed voor jou en niet goed voor de kleine. wat maakt het dan uit of je eerder bevalt? doe lekker rustig aan en geniet ervan.
ik werk nu de helft minder en ik heb nu 1x per week maximaal harde buik ipv elke dag en niet meer pijnlijke, ik kan meer en ik geniet vooral meer.
angst voor vroeggeboorte snap ik wel hoor, je schrikt natuurlijk wel als ze dat ineens zeggen.
vriendin van mij is met 32 weken bevallen door stress en harde buiken vermoeden ze. het kan wel maar is ook weer niet aantoonbaar...
 
Ik zit sinds vorige week volledig thuis, op advies van de gyneacoloog. Ik had harde buiken en op de echo bleek ons meisje te klein te zijn.
Ik schrok ook erg en wilde eerst nog voor de helft blijven werken, maar nu achteraf denk ik dat volledige rust heel goed is. Ik krijg nu namelijk al een harde buik na wat booschappen gedaan te hebben...Gisteravond voelde ik ook wat krampen, was gelukkig na een poosje over, maar schrok me rot! Ik wil helemaal nog niet bevallen, dus nu neem ik echt (bed)rust en volgende week op de controle van de gyn afwachten hoe goed dat voor onze kleine meid is geweest.
Ik zou als ik jou was ook deze rust nemen en jezelf geen stress geven.
Veel sterkte!
 
moest ook vanaf 27 weken rustiger aan gaan doen, extreem veel harde buiken en bekken/bekkenbodem en rugklachten.

nu ben ik inmiddels 32wkn4dgn zwanger en de ergste druk van het te vroeg geboren worden is er nu wel een beetje af. Al hoop ik natuurlijk niet dat ie nu al komt, maar over een week of 4 mag van mij wel!

maar het had te vroeg kunnen komen.... heb nu al een harde buik van het bed opmaken, van elke kleine inspanning.

probeer echt rustiger te doen en kijk wat dat oplevert,

groetjes,
 
Mijn zoontje heeft op de couveusekamer gelegen, niet omdat hij te klein was of veel te vroeg geboren, maar omdat hij ziek was. En geloof me, je wilt echt niet dat je kindje met 32 of 33 weken geboren word.

Probeer echt je rust te nemen hoor. Ik had ook heel veel harde buiken. Mijn zoontje is uiteindelijk met 37 weken gehaald omdat ik veel te hoge bloeddruk had.
 
Terug
Bovenaan