Bevalling

Hallo meiden! Denken jullie soms aan het moment van je bevalling? Ikke wel het is mijn eerste kindje dus weet echt niet wat ik moet verwachten.. Ik ben er nu vrij rustig in.. Maar als ik aan denk dat ik over 10 weken me ukkie kan hebben wordt ik toch wel beetje zenuwachtig voor het moment van de
Bevalling, ik denk dat ik het gewoon over me heen moet laten komen.. Xx ziana
 
Hoi Ziana,

Ja, ik ben er ook mee bezig. En ben best wel zenuwachtig. Ook voor mij is het de eerste, best spannend allemaal. Wel kijk ik erg uit naar het moment dat de kleine geboren is. Maandag ben ik 29 weken, dus nog 9 weken te gaan, dit vanwege het feit dat ik met 38 weken wordt ingeleid.

Liefs Mariska
 
Hoii

Ik ben er ook mee bezig.. Het komt nu al dichterbij.. Ik hen nu 31 weken van de eerste en 3 weken vervroegd met verlof. Ik kreeg gister infoboekjes van de vk mee over bevallen. Ik kon het niet lezen.. Werd er een beetje raar van. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn en laat het maar over me heen komen.. Maar vind het best eng... Ik hou me maar aan de gedachte dat miljarden mij voor zijn gegaan dus het mij ook moet lukken. Mijn oma en moeder hebben makkelijke bevallingen gehad dus hoop dat ik dat ook heb..

Maar t is erg spannend nu het dichterbij komt!
 
Ik wist niet dat je vantevoren pijn stillig moest bespreken met je vlk ik had dat niet gedaan dus .
Wat erg nodig was , en ik was ook niet ingelicht .

Ook is het prettig de verloskamer te zien voordat je er heen gaat . En als de bevalling komt onspannen blijven zover het kan . En hopelijk hebbe jullie wat aan jullie mannen . Ik vindt het opnieuw ook weer eng na 6 jr . En het engste je leven staat in het begin zo op zijn kop heel anders .
 
Hej meiden,

helemaal logisch dat je opziet tegen de bevalling, ik ben inmiddels zwanger van de derde (nog maar 8 weekjes..) maar denk er ook nog maar niet teveel bij na.

Wil jullie nog wel een tip geven, bij de oudste (inmiddels 5 jaar geleden) ging ik na de eerste wee echt zitten wachten op de bank. Heb nog een filmpje gekeken e.d. maar pff, wat duurde dat lang. Bij de tweede had ik in de middag wat lichte weeen en ben gewoon nog (met m'n man mee) naar de supermarkt gegaan, oudste nog gedouched op bed gelegd, huis opgeruimd etc. etc. En die tijd ging veel sneller voorbij! Dus mijn tip, ga iets actiefs doen:)

Succes allemaal!
 
Hi mama's!

Ook ik ben weer steeds meer aan het lezen over bevallen, aan het bedenken wat trek ik aan tijdens mijn bevalling en ik vertel ons meisje iedere dag vanaf welke dag ze van ons mag komen ;-)

De verloskundige heeft al wel tegen me gezegd dat ik deze keer bij de eerste wee meteen plat mag gaan omdat ik de vorige keer zo snel en voorspoedig bevallen ben (binnen 6 uur vanaf de eerste wee) ik haalde het ziekenhuis niet eens meer! Nu wil ik graag weer thuis bevallen, dat is me echt super goed bevallen! Verder maak ik me er niet druk om, het komt wederom zoals het komt. Ik laat het weer over me heen komen!

Liefs,
Marieke
 
je weet het nooit vantevoren hoe het gaat... mijn eerste bevalling was heel anders dan de tweede! eerste bevalling verliep heel moeizaam en mijn zoontje was nog geen 7 pond. mijn tweede bevalling was uiteraard ook niet lekker ;) maar veel beter te doen, verliep heel anders en mijn zoon was ruim 9 pond! dat zegt dus ook niks. bij mij werkte het goed om te blijven bewegen op het ritme van de wee. en zoals hierboven ook beschreven, bezig blijven! en nog een tip qua kleding, trek iets donkers aan voor gelijk na de bevalling/tijdens de bevalling, voor de foto's! ik verlies heel veel bloed altijd en op de foto's bij de oudste zie je allemaal bloedvlekken op mijn lichtblauwe :p shirtje!! niet over nagedacht vantevoren, achteraf erg lelijk maar ja, al doende leert men :p!!
 
Terug
Bovenaan