bevallingen bij volle maan

Volgens mij is het echt een fabeltje hoor, maar wie weet zijn er mensen die er anders over denken.
Wat betreft mijn zwangerschap, ik was 13 september uitgerekend en 15 september was het volle maan, maar helaas geen bevalling. Uiteindelijk ben ik ingeleid met 42 weken en bevallen van een dochter.

Alice
mv Eva 27-9-08

Ik weet het niet, maar het zou voor ons wel leuk zijn. T is vannacht namelijk volle maan en ik ben 2 dagen overtijd. Wij zijn erg nieuwsgierig naar onze uk, dus
volle maan doe je werk!
Hahaha, groetjes mira, 40+2 van nr2

ik hoooooop het!

ik ben vandaag 39.1 wkn en het mag van mij!

mijn schoonmoeder heeft jaren op de kraamafdeling gewerkt en het was vaak wel degelijk drukker met volle maan,...toeval of niet. ik slaap met het gordijn open vannacht!

gr janneke

Met volle maan worden er inderdaad meer baby's geboren, aldus de verpleegkundige in het ziekenhuis aan wie ik dit vroeg. Ze zetten vaak zelfs meer personeel in. Ik vroeg dit gewoon voor de grap omdat ik ook dacht dat het een fabeltje was, maar nee hoor.

Eigenlijk niet zo verwonderlijk; met volle maan zijn er ook meer vrouwen ongesteld.

Zelf merk ik het bij deze zwangerschap, ik lig nu al 3 maanden plat thuis wegens herhaalde dreigende vroeggeboorte en heb veel harde buiken. De laatste 2x was het bij volle maan wel flink raak; veel harde buiken. Na een paar dagen is het verdwenen als sneeuw voor de zon. Volle maan blijft spannend voor mij. Bij een gewone zwangerschap zou ik me daar geen zorgen over maken.

ja hoor dit klopt. De volle maan trekt namelijk water aan (daarom ook eb en vloed). Aangezien het menselijk lichaam voor zo'n 80% bestaat uit water, en je tijdens zwangerschap veel vruchtwater hebt, worden er dus meer kinderen geboren tijdens volle maan. Maar dit gebeurd alleen als je lichaam er klaar voor is. Als je 40 weken zwanger bent met volle maan en uiteindelijk beval je anderhalve week later, dan gebeurd er natuurlijk niks.

Terug
Bovenaan