Bevallingg

Hallo!
Ik ben morgen 38 weken en mijn kindje is nu al ruim 4 kilo en het hoofdje heeft een doorsnede van 11 centimeter! En nu moet ik dus ook nog bevallen...
Is dit erg extreem allemaal?!
XYolanthexx

hoi

nee hoor niet super extreem het gebeurt vaker dat kindjes al zo groot zijn,er zijn er zelfs die tegen 5000 gr aan zitten.heb er geen ervraing mee want mijn dochter was maar 3165 gram dus mooi zat. lukt allemaal wel joh.ze zijn er allemaal uitgekomen dus.gr wendy

het ligt er ook een beetje aan of het je eerste is of niet.

Mijn eerste was 8 pond en mijn tweede 9 pond. Ik ben erg smal (verzuip normaal in maat 34) en ik heb ze er uit gekregen. De eerste was echter het moeilijkst!

Ik zou zeker niet te lang afwachten hoor! Ik zou vragen of ze niet al kunnen strippen ofzo.... Ik ben nu 39,5 weken zwanger van de derde  en morgen gaan ze mij strippen. Ik wil absuluut geen 10 ponder baren hoor!

Mariska

Hoi Yolanthe,

Het klinkt niet abnormaal, het gewicht en de omvang.
Daarbij is de grootte van het kind niet bepalend voor een moeilijke of makkelijke bevalling. Ook het bevallen van een heel klein kindje kan erg tegen vallen, lang duren, pijnlijk zijn etc. Het is dus niet gezegd omdat jouw baby groot is, jij een zware bevalling zult gaan krijgen (tenminste, dat is mij altijd verteld). Ik heb er zelf geen ervaring mee, ben 37 weken ver van onze eerste.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan