bevallings verhaal Dani

Ik was 20 mrt uitgerekend en liep al tegen de 42 weken aan en nog geen zoontje!! Dus woensdag heeft de verlosk. me thuis gestript (met vinger vruchtzak los maken veroorzaakt soms weeen)... maar er gebeurde eik niet veel. De vlgde dag moest ik voor controle naar de gynaecoloog. Daar deedt hij inwendig onderzoek en ook hij stripte me! En ik had al 2 a 3 cm ontsluiting!
Ook ff naar de CTG voor het hartje... daar vroeg de zuster me of ik niks voelde want ik had al regelmatig weeen aktiviteit! O jaa???? hihi had wel wat krampjes maar weeen??? Nou weer terug naar de gyn. voor afspraak en die zei me ik denk niet dat ik je zaterdag zie maar als er niks is moet je om 6.30u komen en wordt ik ingeleid!
Thuis had ik inmiddels wel wat meer krampen en precies rond 6 min. maar weeen?? s'avonds waren ze ook zo goed als weg...In de douche verloor ik mn slijmprop wel maar wil nooit wat zeggen dacht ik! DUs ben lekker gaan slapen!

Om 1.55u hoorde ik echt een PLOP en wist gelijk dat t mn vruchtzak was die knapte en ja hoor PLONS..... om 02.07 begonnen gelijk de weeen en heb mn moeder gesmst dat t was begonnen, die kwam vast en dacht dan slaap ik wel ff op de bank!
Maar de weeen werden al snel zwaarder en om de 4 min. die heb ik op mn gemak weg gepuft ondertussen zaten ma en Ron op filmnet een gekke film te kijken van een vrouw met tandjes in dr mik haha.....
Om 5.00u heeft Ron de verlosk. gebelt en is gekomen en ik had 5 cm ontsluiting. Ze is weer ff weg gegaan omdat ze nog iemand moest hechten en kwam om 6 u terug bijna tegelijk met de kraamzorg. Nou toen had ik 8 cm. ontsluiting en om 7.38 mocht ik gaan persen.
Onder het persen schoot de kleine elke keer terug naar binnen terwijl normaal het hoofdje al gelijk helemaal komt! Bleek de navelstreng stevig omstrengelt te zitten om zijn nekje.... de verlosk heeft dus de kleine toen al moeten afnavelen en gelijk bij vlgde perswee moest hij geboren worden... maar weeen weg!???
Maar de kleine haalde al adem en kreeg dus geen zuurstof omdat zn longen nog in de verdrukking zaten!! Hij werd helemaal paars.....
DUs met een rotgang dook de kraamzorg op mn buik (mee drukken) en ik moest uit mezelf flink mee persen zonder wee.....en plons..... daar was hij gelukkig fieuwwwwwwwwwww......
Dani had t even moeilijk om op gang te komen maar herstelde zich heel snel tot een gezonde baby! En ik had t zelf allemaal niet in de gaten dat t kantje boord was voor mn manneke..... Maar door het goede handelen van de verlosk. is alles goed verlopen gelukkig en lag Dani om 08.03u op mn buik! Met mij ging t wel goed had nergens last van eik!
Dani was helemaal blauw op zn gezichtje door al dat geduw enz. heel zn koppie was gekneusd gerum!

Maar nu is alles goed met hem en blauw was snel weg getrokken!

Nu lekker genieten van mn kleine manneke, en ons yaartje doet t zo goed onze grote zus! Ze is heel dol op hem en reageert helemaal niet jaloers!

alleen heeft Dani savonds last van krampjes en kan dan flink huilen dat je denkt en nu??? maar ja.. hoort erbij he!

xxx Joyce

Heftig einde van je bevalling! Dikke stress lijkt me... Fijn dat het toch goed gegaan is. Mooi om te zien hè, die reactie van broertjes/zusjes! Heel bijzonder.
Het huilen 's avonds klinkt me erg bekend.. Ik hou mezelf steeds maar voor dat het ook weer overgaat. Geniet van de kleine man!
x Taraneh

Heftig einde van je bevalling! Dikke stress lijkt me... Fijn dat het toch goed gegaan is. Mooi om te zien hè, die reactie van broertjes/zusjes! Heel bijzonder.
Het huilen 's avonds klinkt me erg bekend.. Ik hou mezelf steeds maar voor dat het ook weer overgaat. Geniet van de kleine man!
x Taraneh

Zo dat was wel even spannend dan zeg. Wat een geluk dat er meteen goed gehandeld werd en dat alles goed is!!

Terug
Bovenaan