Bevallingsangst

Ik heb mijn eerste bevalling nog niet verwerkt en nu ben ik verschrikkelijk bang voor de bevalling van mijn tweede kind.

Een tijd geleden heb ik op de publieke zenders een aflevering gezien over angst en therapie. Ik wil graag professionele begeleiding, want ik zie het echt niet zitten. Alleen heb ik geen idee waar ik terecht kan. Wie kan me helpen?

Mvg

Hoi, Ik heb hetzelfde als jij, ik wil zelfs geen tweede kind door de eerste bevalling het was zoooo lang, pijnlijk en traumatisch. Ik wil dat nooooit meer!

Hoe lang is het gelden voor jou?

Je huisarts kan je zonder meer doorverwijzen naar een therapeut. En misschien helpt het als je nog een keer een gesprek hebt met je verloskundige of gyn over wat er is misgegaan. Ik vind het heel erg voor jullie.

Het is nu bijna 1 jaar geleden. Bij de huisarts heb ik het al geprobeerd, maar dat nemen ze niet serieus. Ik wil ook niet gewoon bi jiemand zitten om te praten, maar op televisie heb ik gezien dat er speciale therapie is, begeleiding voor de bevalling, en tijdens en na de bevalling. Dat tijdens de bevalling weet ik niet zo zeker meer.

Die vrouw op televisie had er enorm veel aan, en ze werd ook aangeraden in water te bevallen.

Dat ga ik in elk geval doen, volgens die mevrouw nam dat enorm veel pijn weg, en het was ook haar tweede bevalling, dus zij vond het onnatuurlijk om niet in het water te bevallen, zo natuurlijk voelde dat aan. Alleen die therapie, heb op internet gezocht maar vind alleen iets over postnatale depressie.

De verloskundige praktijk is een goed idee, misschien dat zij me wel kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Bij mij is het nu 4,5 maand geleden en ik zou wel een tweede willen over een paar jaar, maar mijn bevalling was zo vreselijk dat ik het nooit meer zou aandurven. Mijn man wil ook niet dat ik dat nog eens zou moeten meemaken.

Wie weet is therapie een optie.

Sterkte ermee allemaal!

Terug
Bovenaan