Bevallingscursus

<p>Ik ben nu 28weekjes zwanger. Van de week ga ik naar een informatie bijeenkomst in het ziekenhuis. Maar nu zit ik ook te kijken naar een cursus. Nu zijn alle cursussen hier in de omgeving meerdere avonden. Dit houdt mij alleen een beetje tegen. Ze starten laat en eindige laat. En aangezien ik de laatste tijd weer wat meer vermoeid ben ;).......</p><p>Nu kwam ik de online bevallingcursus van Ostara tegen en vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze cursus?</p><p>Of eventueel tips voor een andere online cursus?</p>

Hi!
Mijn vriend en ik zagen een wekelijkse cursus ook echt niet zitten en zijn uiteindelijk bij fijn zwanger uitgekomen. Hier kan je een eendaagse bevalcursus volgen en in 3 uurtjes ben je klaar. Ik vond het super, geen zweverig gedoe, lekker down to earth! Het is geen online cursus, maar ik raad het echt iedereen aan!
veel succes ?

Ik weet niet in welke regio je opzoek bent naar een zwangerschapscursus maar wij hebben er 1 gedaan in Apeldoorn: eendaagse geboorte academie. 
Vooral veel praktische informatie en rap er doorheen. Vond het een erg prettige cursus en je krijgt achteraf een inlog waarmee je alles thuis nog lekker op je gemak kunt doorlezen. Degene die de cursus geeft is verloskundige geweest en weet dus waar ze het over heeft. 
Ik had precies hetzelfde als jij: zag het niet zitten die lange avonden te maken en steeds een oppas te regelen voor de stiefkinderen was ook niet haalbaar. Dit was dus een geweldige uitkomst. 

Hier een samen bevallen cursus gedaan. Man wilde dit heel graag terwijl heb mij echt onzin leek. Achteraf blij dat we de volledige cursus hebben gedaan. Qua theorie is het allemaal redelijk vanzelfsprekend maar het psychische stukje heeft mij echt geholpen. Het in laten zien wat er allemaal mogelijk is en dat je als vrouw beslist. Klinkt erg vaag allemaal, maar ik heb er veel aan gehad.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik kom uit de randstad, dus Apeldoorn is een beetje te ver denk ik haha. Heb wel gezien dat de geboorte academie ook online dingetjes heeft. Daar ga ik me vanavond even in verdiepen ?

Zelf heb ik geen cursus gedaan maar op internet naar wat filmpjes gekeken met informatie. Dit was voor mij genoeg gelukkig tijdens de bevalling.

Je leert vanzelf te puffen als je de weeën voelt haha :p
Ook heb je heel veel aan je vk etc die vertellen wat je op dat moment en hoe je het moet doen.

Mijn ervaring met online is dus eigenlijk wel prima terwijl het niet eens een echte cursus was.
Succes! :)

Ik zat bij mijn zoontje in centering pregnancy.
Een cursus zou ik nooit doen/ volgen.

Reden? Al die mooie praatjes over in jezelf keren/ rust vinden bla die bla die bla... ik had een spoedkeizersnede anders waren we er niet meer geweest. Daar helpt geen enkel puf cursusje voor hoor.
Dus kijk goed naar wat ze je bieden in zo’n cursus.

Terug
Bovenaan