bevallingsverhaal Aniek

Vrijdag avond begonnen de weeen. Ze waren gelijk heel sterk en regelmatig. We zijn gewoon naar bed gegaan. Ik heb niet geslapen maar toch geprobeerd wat rust te pakken. Omdat ik het wel goed kon opvangen hebben we eind van zaterdag ochtend de verloskundige gebeld. Ze kwam en we hadden pas net 1 cm ontsluiting. Ze gaf aan dat het ook nog zo eens kon stoppen maar dat gebeurde niet. De weeen werden heftiger en rond 6 uur is de verloskundige weer geweest. Toen zaten we op 2. Dat ging dus jiet echt hard. We spraken af dat ze rond 23.00 nog even terug zou komen zodat we wisten hoe we de nacht in zouden gaan. We hadden om 23.00 net 3 cm en ze konden de vliezen breken, we hoopten dat dit hrt iets zou verspoedigen omdat ik al 24 uur weeen aan het opvangen was. De weeen kwamen na het breken van de vliezen bijna zonder pauze en heel heftig op elkaar. Om 3 uur is de verloskundige terug geweest en pp dat moment was het niet meer te doen voor mij. Ik was al zo lang bezig, kon de weeen bijna niet meer opvangen en toen zat ik net op 4 cm! Dit ging dus niet werken en we zijn naar het ziekenhuis gegaan. (ik had al bijna 30 uur weeen!). In het ziekenhuis heb ik een heerlijke ruggenprik gehad. Ze hebben me weeen opwekkers gegeven en ik ben direct in slaap gevallen. Toen we rond 9 uur wakker werden bleek dat we 9 cm hadden. Dat begon er meer op te lijken. Ze hebben de ruggenprik stopgezet, gewacht tot die uitgwerkt was eb om 11 uur mocht ik persen. Aniek vond het niet heel fijn meer dus ze hebben de pomp gebruikt en me ingeknipt. Na een half uurtje persen is ze geboren. Wat was ik blij dat ik eindelijk iets mocht doen en heb al mijn krachten gebruikt. Al met al was het een hele lange heftige bevalling maar o wat ben ik trots nu. We waren zondag om half 4 al lekker thuis. Ons kleine meisje doet het heel goed. De borstvoeding komt goed op gang. Ik heb geen last van de hechtingen, ben alleen helemaal bont en blauw. Ik ga deze week heerlijk genieten en me laten verwennen. Helaas moet sander is sander al weer aan het werk maar hij heeft volgende week lekker vrij.
liefs imke

Jeetje wat een heftig verhaal zeg !! wow... heb het met je te doen zeg !!! Ik vond mijn bevalling ook erg heftig met een enorme weeenstorm, maar het was wel heel gauw gebeurd.. ongeveer uurtje of 7....
moet er niet aan denken dat het zoveel langer zou hebben geduurd !!!

maar goed, gelukkig is het achter de rug en kan je heerlijk gaan genieten !! Het is ook nog eens geweldig weer !!! Super !

En de cliches zijn wel waar vind ik... als je eenmaal bevallen bent.. hoe verschrikkelijk die ook was... en hoeveel pijn jehebt gehad... je bent het wel meteen kwijt ! tenminste ik wel.. de napijn van de hechtingen zin verschrikkelijk bij mij.. daarbij ook n og bekkenklachten, maar verder de bevalling ben ik echt kwijt.. :) dus dat is een voordeel !

Nu genieten !

Klopt inderdaad. je bent het zo weer vergeten.. het duurde bij mij gewoon echt te lang waardoor ik helemaal uitgeput was.. met meer energie had ik misschien nog wel even door kunnen gaan maar dit ging niet meer..gelukkig is alles goed gegaan. ben heel.blij dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan all ben ik echt een voorstander van thuis bevallen en geen voorstander van een ruggenprik.. ben toch wel heel.blij dat dat kan! Haha grappig hoe je mening zo snel kan veranderen, op zo'n moment denk je maar aan een ding: je baby moet goed te wereld komen:)

Terug
Bovenaan