Bevallingsverhaal Daniëlle

Hoi meiden,

Hierbij mijn bevallingsvehaal...
25 aug. was ik mijn slijmprop verloren, maar dat zegt natuurlijk niet zo heel veel, maar bleef menstruatiepijn houden. 's Middags nog lekker het hele huis schoongemaakt en wezen rommelen.
Rond 21 uur kreeg ik de eerste weeën, maar had zo van dat kunnen best voorweeën zijn dus manlief ging gewoon naar zijn werk. Maar wel met achtervang, dat als het zou gebeuren hij meteen naar huis kon.
Om 23 uur had ik wel door dat het niet meer voorweeën waren en lichtte Demis in en die zou eerder naar huis komen en vroeg steeds om de hoeveel tijd de weeën kwamen. Dat was tussen de 6 en 10 minuten... dus goed te doen.
Maar om half 2 s'nachts kwam hij toch lekker thuis.
Nog 2 uurtjes kunnen slapen en om kwart voor 4 's nachts werd ik wakkeer van de weeën en ze kwamen al snel om de 3 a 4 minuten dus na een uurtje de VK gebeld.... en die was er met een half uur.
Toen had ik al 3 cm ontsluiting!! Jippie!! Contact gehad met het zh, maar daar was het druk dus kon om hafl 8 daar terecht, tenzij het erger werd of wat dan ook.
Om 8.15 uur zijn mijn vliezen gebroken in het zh..... helaas bleven de weeën weg... dus het tegenovergestelde gebeurde... normaal gesproken worden de weeën heftiger, maar ja niet bij mij.
Rond geloof ik 11 uur kreeg ik weeën opwekkers... dat was heftig, de weeën kwamen en gingen niet meer. Ik lag te huilen in bed, want ik kon niet meer... het deed zo'n zeer. Pomp werd uitgezet en zou eerst een ruggeprik krijgen.... dat was rond half 2, maar dat duurde lang want ze konden de juiste ruimte niet vinden... op dat moment had ik 5 cm. Ik ben 3 keer geprikt in mijn rug... tussendoor natuurlijk gewoon weeën...
Toen de ruggeprik erin zat ging het heel hard.... na een uurtje rond half 4 had ik 7 cm en toen kreeg ik ook persdrang... maar ja ik mocht natuurlijk niet mee persen en dat is echt een hel.... het werd erger en erger....
Ik dacht echt dat ik doodging...... de ruggeprik werkte niet meer optimaal door de heftigheid en de snelheid dat het ging.
Op het laatste ogenblik kon ik het niet meer tegenhouden en had ik om half 5 9 cm en een heel klein randje, maar die heb ik stiekem weggeperst en om 17.10 uur mocht ik persen..
Al snel gingen de groene jassen aan... dat is een teken dat het er echt bijna aankomt....
Om 17,38 uur is onze meid geboren...

Het eerste uur heb ik haar alleen maar op de buik gehad en aangelegd... helaas wil het drinken wil niet echt... dus voeden haar momenteel bij.
Al snel waren de opa en oma's er en natuurlijk onze oudste dochter. Wat voel ik me rijk....

Helaas vandaag veel last van naweeën..... dat is echt afzien, maar als ik naar m'n gezinnetje kijk is het het allemaal waard.

Maar meiden, deins niet terug voor de ruggeprik.... ik heb een bevalling zonder gedaan en een bevalling met.... maar met is mij prima bevallen hahaha
We genieten nu lekker van elkaar en de kraamhulp is ook prima....

Ik wil alle meiden die nog moeten heel veel succes wensen..... geef echt aan wat je wil en wat je wensen zijn. Ik wilde bijvoorbeeld echt die weeënopwekker pomp uit totdat ik de ruggeprik had en dat hebben ze gedaan....
Als je maar duidelijk bent....
De pijn is het allemaal waard.... en neem daarna lekker je rust en kruip je bedje in...
Ik lig er de hele dag in en laat me heerlijk verwennen door manlief en de rest.
Doseer de visite en je kan ze altijd afbellen, er zouden vanmiddag wat mensen komen. Maar ik had zo'n pijn door de naweeën dat we de visite afgebeld hebben.... en dat voelde goed.

Oja de APGAR score was 9/10/10

liefs Marjolein

heftig meid.zo verliep mijn 1e bevalling ook zo n beetje.maar zoals je zegt.je vergeet straks alles weer en het is het allemaal waard.lekker je meisje in je armen.
nog gefeliciteerd en geniet ervan ;-))

Gefeliciteerd met jullie dochter!!! Wel een heftig verhaal zeg, ik begin wel zenuwachtig te worden... helemaal omdat ik thuis beval en een ruggenprik dus niet mogelijk is....

Nogmaals gefeliciteerd.. wel een redelijk lange bevalling vergeleken bij mijn eerste vaginale bevalling (totaal 3,5u) ik kan mee voorstellen dat je op een gegeven moment helemaal uitgeput bent, en het niet meer ziet zitten. Gelukkig hebben jullie nu een gezonde dochter en kunnen jullie lekker genieten!

Liefs mammma

zoo heftig verhaal maar gelukkig is alles nu achter de rug..
en hebben jullie een mooie gezonde dochter gekregen.
Wens je veel geluk toe met je gezin. En je maar lekker laten verwennen.
groetjes sandra

Wauw wat een verhaal.Fijn dat je het zo gedetailleerd vertelt, kan ik me goed voorbereiden indien het bij mij ook lang duurt.

Ik wens je het allerbeste met je mooie dochter!

Terug
Bovenaan