Bevallingsverhaal Elise!

Heb even tijd om jullie te vertellen hoe de bevalling is gegaan...

Donderdagmiddag ben ik gestript zo jullie weten, ook was toen de afspraak gemaakt (in overleg met de gyn) om vrijdagochtend mijn vliezen te breken, ivm mijn vermoeidheid...en ik was inmiddels 41 weken onderweg.

Ik had donderdagavond wel wat gerommel...maar niets serieus! 's Nachts om 3 uur werd ik wakker van toch wel weeën..niet erg krachtig en niks geen regelmaat maar jah t was iets...:D Gewoon liggen dutten, nog ff eruit geweest maar het bleef hetzelfde.
Om 9.00uur kwam de verloskundige om mijn vliezen te breken, ze heeft me getoucheerd en had al 4 cm ontsluiting..(had er nog niets voor hoeven doen..)..ze heeft mijn vliezen gebroken, verloor een klein beetje vruchtwater maar ze kon het gaatje niet terug vinden ook kwam er niet meer vruchtwater mee..dus of ze echt doorwaren wist ze niet!
De verloskundige ging visites rijden en zou rond 12 uur terug komen om te kijken of het vorderde...
Het rommelde door...Om half 11 ben ik onder de douche gegaan, daar bleef hetzelfde..moest nu inmiddels wel mee puffen maar ze bleven onregelmatig! Om kwart over 11 gestopt met douchen, en toen kwamen de weeën opeens heel snel op elkaar!!! Vk gebeld, zij was al in de richting van het ziekenhuis dus wij mochten daar heen gaan!! Nou ik kan je vertellen 25 minuten in een auto met om de paar minuten weeën is geen pretje maar oke...
Om 12.05 waren we in het ziekenhuis..daar volgenden de weeën zich snel op..had vooral ook rugweeën..pff wat is dat rot!!!!!!!! Gelukkig had ik alle steun aan mijn mannetje!!
Om 12.35 heeft ze getoucheerd en had ik 7 cm ontsluiting...om 13.11 volledige ontsluiting en 1 perswee later werd om 13.13 uur Elise geboren!! Wauw wat een bevalling!! Ben zo blij met hoe het gegaan is..helemaal op eigen kracht, (ben de vorige keer ingeleid met 42+1, en ruggenprik enz...) toch nog spontaan op gang gekomen!! Om 16.00 uur waren we weer thuis!

Nu heerlijk aan het genieten van mijn kraamtijd, ben zelf super fit, dus heerlijk me aant laten verwennen!! Borstvoeding loopt goed, en Elise vandaag 5e dag is alweer 90 gram aangekomen..we gaan weer richting het geboortegewicht!! Ze is een heel tevreden en rustig meisje..meld zich alleen als er wat is..honger/poepluier/krampjes...we genieten enorm!!
Fleur is een trotse zus, kijkt regelmatig in het wiegje en wil Elise het liefst de hele dag vast houden!

Nou succes voor alle dames die nog moeten..!! Hou voor ogen wat je krijgt en probeer tijdens de weeën te ontspannen!! Wat mij goed hielp is me te concentreren op mijn buik ademhaling dit gaf veel rust!!!

Liefs Liesbeth

 
Hai Liesbeth,

Ik word helemaal blij van je verhaal. Wat heerlijk en mooi dat je de bevalling op eigen kracht hebt kunnen doen en dat ook de periode erna zo goed verloopt. Dat is optimaal genieten!!

Ik wens jullie een fijne tijd toe.

Liefs,
Melian
 
Meid wat fijn dat je een goede bevalling hebt gehad! En helemaal fijn dat het met jou en Elise goed gaat!!! Geniet lekker van je kraamtijd en van elkaar. Hele dikke liefs van Suus en Saar
 
Wat fijn voor je dat je zo'n heerlijke makkelijke en op eigen kracht je bevalling hebt gedaan! Geniet nu maar lekker van je kleine meid en van de kraamtijd!

Liefs Anoushka
 
Heerlijk zo'n verhaal. Dat geeft de burger moed ;-)

Maar meis: natuurlijk nogmaals van harte gefeliciteerd met Elise!

Bedankt ook voor je tip. Hopelijk lukt het mij om die zometeen goed toe te passen!

Veel liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan