Bevallingsverhaal Gideon!

Dan hier eindelijk het bevallingsverhaal van gideon, was al paar keer begonnen maar dan vroeg of yara of Gideon aandacht haha en kon ik weer opnieuw beginnen. Yara is nunaar de creche en Gideon ligt heerlijk bij mij te slapen!

Zaterochtend 10-12 om half 8 braken mijn vliesen. Ik heb gelijk de verloskundige gebelt omdat het bij Yara zo snel ging (drie uurtjes), daarna heb ik mijn man gebelt die was net op het werk en kon weer naar huis komen, en toen mijn moeder gebelt die zou Yara opvangen. Iedereen kwam ongeveer teglijk aan tegen 8.15 uur. De verloskundige wilde niet meteen kijken hoeveeontsluiting ik had omdat ik nog maar 39 weken was en de kans op infectie dan groter is. Ik had toen nog niet echt weeen. En moest weer bellen als twee of drie krachtige weeen had gehad, ook al zat er veel tijd tussen. Ik zat rustig op de bank, en mijn man was druk aan het opruimen en stofzuigen en mijn moeder was de was aan het opvouwen haha! Na een uur had ik wel weeen maar zat nog ruim tijd tussen, toch verloskundige maar weer gebelt. Die kwam en is toen ook gebleven, mijn moeder is toen weg gegaan met Yara. De verloskunige had toenook vast de kraamzorg gebelt dat iemand met spoet moest komen aangezien mijn vorige bevalling zo snel ging. Na drie uur wilde ik naar boven, tot die tijd was het goed te doen. Ik had ruim tijd om bij te komen. Ik was tussen de weeen door ook erg helder en ging gewoon weer verder met het gesprek voor de weee haha. Ik had buik en beenweeen, die beenweeen waren wel erg vervelend. Boven had ik 5 cm ontsluiting. Dit had ik niet verwacht omdat er nog zoveel tijd tussen de weeen zat. Boven werd het heftiger en zat er minder tijd tussen, ook was ik steeds meer in mezelf gekeerd. Gideon widle niet zaken, mijn blaas zat nog vol. Dus moets ik een paar weeen staand opvangen en wisselend op mijn linker zij en rechter zij, heel vervelend. Uit eindleijk heeft ze toch even geholpen en kwam er nog heel veel vruchtwater mee en ging mijn blaas leeg. Toen ging het snel, en mocht ik ook al persen. Binnen 20 minuten hadden we onze mooie zoon in onze armen. Het persen was ook er zwaar, het is een flinke jongen van 3720 gram en 51cm. lang. Hij is om half 2 geboren. Totaal heeft alles 6 uurtjes geduurd. En heerlijk thuis, echt heel bijzonder. Na die tijd was het nog wel even spannend, met gideon ging alles goed. Alleen ik had behoorlijk wat bloed verloren, bijna hellemaal ingescheurd de verloskundige mocht het nog net thuis hechten en de plasenta liet eerst niet los. Maar uit eindelijk is alles goed gekomen. Ook moest ik voor 18.00 uur geplast hebben, dit lukte ook niet en dan moest ze me katetericeren. Maar toen had ik het nog 1 keer zelf geprobeerd en toen lukte het gelukkig wel. Ik wou gaan douchen met hulp van de kraamzorg maar viel flauw dus uit eindelijk heeft ze mij op bed gewassen. Hij ging ook gelijk bij mij drinken zo mooi. Toen alles was opgeruimd, kwam mijn moeder met Yara, Yara kwam als eerste boven en was gelijk super blij en vrolijk, zo'n mooi moment. Yara wilde hem ook gelijk op schoot! Heerlijk genieten met zijn viertjes. Toen kwam mijn moeder en mijn schoonouders hem bewonderen en later mijn zus en zwager nog. Yara heeft de eerste twee nachten bij mijn moeder geslapen, en kwam zondagmiddag ook nog even met haar. Dit was wel fijn zo konden we ons even hellemaal op Gideon richten. Yara was er van af maandag bij, en ze vond het gelijk hellemaal gewedlig. Natuurlijk heeft ze ook wel haar momenten, vooral als ik alleen met ze ben, dan moet ik Gideon voeden en wil Yara ook bij me zitten. De bv loopt heel goed en Gideon was afgelopen woensdag alweer 4050 gram
We hadden vanaf dinsdag een andere kraamhulp, een hele fijne. Echt bij Yara was ik blij dat de kraamhulp weer weg was. Maar deze mocht van ons nog wel een week blijven haha! Ze gaf je erg veel vertrouwen en deed werkelijk alles in huis, ze vroeg nergens om en deed gewoon haar ding. Ook kon ze het erg goed vinden met Yara en kreeg ze vanaf dag 1 al een kusje van haar toen ze weeer weg ging terwijl Yara dat nooit zo gauw bij anderen doet. Kortom geweldig. Mijn man heeft vanaf maandag vrij t/m dinsdag dus dat is nu ook wel heerlijk. Dus heerlijk genieten!!!!!!!!!!!!

Wat fijn dat alles uiteindelijk goed gegaan is en dat je gewoon thuis mocht blijven. Geloof dat het even heftig was toen je zoveel bloed verloor en je placenta niet los kwam..
Leuk dat je dochtertje zo blij en vrolijk reageert en je man lekker vrij is, heerlijk genieten dus!

Hele fijne dagen samen!!

Groetjes Kim

Hoi Marie.

Wat vervelend allemaal!
Je hebt wel een opeenstapeling van dingen gehad zeg.
Hoop dat je herstel voorspoedig gaat.
Gelukkig gaat het met Gideon goed.

Geniet lekker van je gezinnetje en alvast fijne feestdagen!

Liefs Danielle

Jeetje wel vervelend dat inscheuren en bloed verlies enzo. Fijn dat je gewoon thuis kon blijven, en nu rustig aan en lekker genieten!

Terug
Bovenaan