bevallingsverhaal Julia

Op 20 april om 0330 begonnen de weeen meteen al om de 5 min. en dacht oh gelukkig komt ze toch nog uit haar zelf omdat we 21 april afspraak hadden om te laten inleiden in het ziekenhuis want dan zou ik 42 weken zijn.
Om half 7 toch maar de vk gebeld omdat erg heftig werd maar helaas had ik nog maar 4 cm ontsluiting.
Daarna geprobeerd te rusten en 2x onder de doche gegaan om de pijn te verzachten maar om 1030 hield ik het niet meer uit en weer de vk gebeld.
En gelukkig 7 cm dus we mochten naar het ziekenhuis toe maar op moment van vertrekken worden we gebeld ziekenhuis vol dus moesten we uitwijken naar ander ziekenhuis,meteen maar de familie gebeld zodat hun ook op de hoogte waren.
Aangekomen in het ziekenhuis werden meteen me vliezen doorgebroken maar helaas gebeurde er toen weinig alleen dan ik 10 cm ontsluiting had tijdje daarna.
Rond 1200 moest ik beginnen met persen en dat ging op zich allemaal goed maar na 2uur persen en eigenlijk nog geen steek verder en ook best moe geworden, had ik aangegeven dat ik hulp wou want dit hield ik niet langer vol dus werd er een ars bij gehaald en om 1500 werd er besloten dat het niet ging passen en dat het een keizersnee werd.
Op moment maakt het me niet meer uit als het maar goed ging met haar en pijn op zou houden.
Meteen werd ik en me vriend omgekleed en infuus en eenmaal in de ok kreeg ik me ruggenprik dat was echt heerlijk, ik kan niet anders zeggen.
De pijn was weg en me dochter was nu echt bijna in me armen.
30 min. later waren ze me alweer een het dichtmaken en was me vriend met de kinderarts mee gelopen om te kijken of alles goed was.
Ik moest zelf naar de uitslaapkamer omdat me bloeddruk aan de hoge kant was tijdens de operatie maar dat kwam allemaal door de spanning,het ging allemaal zo snel en ik was ook helemaal niet op voorbereid dat het een keizersnee kon worden.
Uurtje later werd ik naar me kamer gebracht en daar zat me vriend met me dochter,dat was echt zo een mooi gezicht.
Ze is nu 8 dagen maar ik ben al zo aan haar gewend, ze is lief en schatiig (zeggen waar schijnlijk alle nieuwe mama's)
Het enige nadeel is dat ze nietjes in me buik gedaan hebben en die zijn gister verwijderd en sindsdien is me wond beetje open gaan staan en mag ik nu helemaal niks doen en dat vind ik erg lastig want moet me vriend alles doen want morgen is de laatste dag van me kraamhulp omdat ik 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen.

Voor degene die nog moeten heel veel succes en geloof me op moment denk je dit nooit meer maar daarna als je beetje opgeknapt ben geniet je er zo van.

Liefs Vierzwanen

Wat een verhaal zeg, op zo'n moment zit je er echt door heen en wil je niks anders dan je kindje vast houden.
Heb je geen recht op extra kraamhulp als je lichamelijk nog niet wat meer fit bent? Ik kreeg 8 uur extra omdat 't voeden niet zo wou.
In ieder geval lekker genieten nu en maar zo veel mogelijk uit handen geven!
Liefs

Volgens mij heb je inderdaad recht op extra uren kraamhulp. Ik krijg omdat ik veel bloed verloren heb en dus erg zwak ben 2 dagen extra kraamhulp.
Vraag het even na aan je Vk die moet daar namelijk voor tekenen.

geniet ervan en natuurlijk gefeliciteerd!

Niet niks, een keizersnede, zeker niet als je er al een complete bevalling op hebt zitten. Neem je tijd voor het herstel, het is een pittige operatie die je hebt ondergaan! ( bij mijn eerste had ik na een lange bevalling ook een ks, de eerste 6 weken kon ik niet zo veel, maar daarna kwam toch echt het grote genieten!)

Terug
Bovenaan