bevallingsverhaal Kian

Hey meiden,

Hier nog het bevallingsverhaal van Kian.
Ik was op 13 mei uitgerekend, maar op 23 mei om 10.00 begonnen de weeen. Het begon erg rustig, de weeen waren onregelmatig. Ik heb gewoon heerlijk buiten in het zonnetje een boekje gelezen. Om 14.15 toch de VK maar gebeld, weeen waren nog steeds niet sterk en onregelmatig. Ze gaf aan om weer te bellen bij weeen om de 3 min. Tussen 17.00 en 18.00 waren de weeen helemaal weg. Daarna kwam het krachtiger terug en om 20.00 toch maar weer terug gebeld. Ik had inmiddels elke 5 min. weeen. De VK kwam langs om 21.00 en ik had 4-5 cm ontsluiting. Dat viel me erg mee! Om 22.00 heeft ze de vliezen gebroken. Gelukkig helder vruchtwater, we mochten thuis verder gaan. De weeen werden na het breken van de vliezen erg sterk. Ik had vooral veel last van rugweeen. Hierdoor schoot de ontsluiting helemaal niet op, en had ik heel veel pijn. Om 0.00 hebben we besloten naar het ziekenhuis te vertrekken. De pijn was niet meer te houden! In het ziekenhuis heb ik een infuus gekregen met pijnmedicatie en weeenopwekkers, om de ontsluiting verder te vorderen. Die medicatie was echt heerlijk! Ik had een drukknopje en bij elke wee kon ik zelf de medicatie toedienen. Om 3.30 had ik 10cm en mocht ik gaan persen. Echt doodeng vond ik dat! Ik heb een knipje gekregen en na 24 min. persen is onze kleine mannetje Kian om 3.54 geboren! De placenta volgde 5 min. later. Kian had een beetje moeilijke start, apgarscore 6 na 1 min. Gelukkig werd dit snel beter!! We moesten wel tot 13.30 in het ziekenhuis blijven, omdat de kinderarts even naar Kian wilde kijken. Daarna mochten we heerlijk naar huis. Kian doet het erg goed, hij was iets teveel afgevallen, maar krijgt sinds vandaag alleen borstvoeding.
We zijn heerlijk aan het genieten!!!!

Voor de meiden die nog moeten, succes! Mijn bevalling is uiteindelijk me alles meegevallen, het is prachtig om je kindje in je armen te mogen houden!!!!!!

Liefs Chantal

heey naamgenoot... ik kreeg ook die pijnstilling met dat kastje.. oohh dat werkte wel effe bij mij.. maar na de 8 cm hielp het totaal niet meer... de pijn was bij mij zo erg dat ik bijna dat kastje in prut kneep... en ook de hand van mijn vriend.. hahhaa....

en wat goed dat de borstvoeding bij jouw wel goed werkt.. wij zijn sinds een behoorlijk rottige nacht er mee gestopt... Silva wilde niet meer drinken en was van 2 tot 6 heel erg huilig.. kregen haar ook niet meer in slaap... en mijn bevalling is ook erg mee gevallen... was inderdaad ook erg bang voor dat ene moment.. maar daar weet ik vrij weinig meer van...
nou naamgenoot... ik wens jullie heel veel succes en plezier en een hoop geluk....

groetjes chantal

Terug
Bovenaan