Bevallingsverhaal Merle

Na een aantal weken slecht slapen en veel voorweeen en een aantal strippogingen hebbben ze besloten donderdag 22 december om 14.00u mijn vliezen te breken. Dit gebeurde thuis en was zo gebeurd. Op aanraden van de vk lekker onder de douche gaan staan en toen brak de hel los!
De vk zou mits ik niet eerder zou bellen 's avonds tegen 19.00 even weer komen kijken, maar na de warme douche kon ik haar gelijk weer bellen want ik kreeg hele heftige weeen, zo snel achter elkaar aan dat ik ze niet kon opvangen en ik gelijk in de gaten had dat een thuisbevalling er niet in zat.
Om 18.00 zaten we dus al in het ziekenhuis en zou ik een ruggeprik krijgen.
Eerst 3 kwartier aan de ctg kijken of Merle het nog goed deed. Toen wachten dat ze me kwamen halen....en dat heeft 2 uur geduurd! Wat een drama!
Uiteindelijk toen de ruggeprik erin zat voelde ik me snel weer beter. Wat een opluchting! Lang leve de pijnbestrijding!
Om 2 uur 's nachts had ik 9 cm ontsluiting en werd de pijnbestrijding uitgezet zodat ik de persweeen weer zou voelen. Ik dacht appeltje eitje...nog even persen straks en dan is ze er zo!

Toen de weeen weer goed terug waren mocht ik voorzichtig beginnen met persen..na een half uur nog helemaal geen effect..Op de baarkruk proberen...ook geen effect. Na bijna 1,5 uur persen besloten de gyneacoloog erbij te halen.
Hij dacht meteen aan een tangverlossing...SLIK!
Maar goed...heb er alles voor over,.en wat moet dat moet.
Het inbrengen van de tangen was zo verschrikkelijk! Heb de heleboel bij elkaar geschreeuwd! Daardoor natuurlijk helemaal vd kaart en kon ik me absoluut niet meer concentreren op het meepersen. Het deed zo zeer!
Na een goede wee werd Merle haar hoofdje geboren, na de 2e wee trok de gyn haar er met zoveel kracht uit, dat gevoel is niet te beschrijven.
Natuurlijk dolgelukkig toen ik haar op mn borst had liggen en was ik op dat moment alles even vergeten. De emoties komen nu wel los...
Wat was het heftig!
Heb 1 knip gehad, dus heb hechtingen en het is allemmaal wat blauw en gekneusd. Meer als een liter bloed verloren dus voel me nog wat zwak. Maar elke dag gaat het weer iets beter.

Gelukkig doet Merle het super...alleen de borstvoeding komt nog niet echt goed op gang, dus ze krijgt nu flesvoeding ernaast. Kost nog veel energie maar gelukkig is mn mannetje lekker thuis en en hebben we een hele flinke kraamhulp!
Ondanks alles genieten we enorm samen en is onze eerste kerst samen heel gezellig!

Lfs Esther

Heftige bevalling Esther!!! Kan me heel goed voorstellen dat de emoties nu komen...
Veel erover praten helpt! Zeker met de kraamhulp en de verloskundigen die langs komen bij je.
En veel bloed verloren en een knip...echt je tijd nemen om te herstellen.
Je heerlijk laten verwennen door iedereen en volop genieten van Merle. Wat is ze mooi!!!!
Jammer dat de borstvoeding nog niet goed op gang komt....maar als je door blijft zetten komt het vast goed!
Heel veel geluk gewenst met elkaar en nogmaals, genieten van je kraamtijd, het is zoo voorbij!!!
( Maar ook het volop genieten blijft daarna hoor :))

Liefs Brigitte

Jeetje meis, inderdaad een heftig verhaal maar kei goed gedaan!
Logisch dat er nu emoties los komen. Ik heb er na bijna een maand nog steeds last van. Iedere keer als ik de foto's van de keizersnede zie barst ik tranen uit. Laat het maar gewoon lekker gaan en ik zie wel hoe lang het duurt :)
Maar ik hoop dat je voorspoedig hersteld en dat de borstvoeding alsnog goed op gang komt.
Geniet lekker van elkaar en laat je maar goed verwennen!

Ga denk ik toch maar mijn hyves weer openen, ben erg benieuwd naar jullie en jullie kindjes.

Groetjes Kim

Jee meis, dat is een heftige bevalling geweest!
Petje af hoor!

Kan me goed voorstellen dat je emoties nu komen, het is ook niet niets geweest allemaal.
Blijft je emoties goed uiten en praat er goed over.

Ik heb ook meer dan een liter bloed verloren, je merkt het wel hoor, dus echt rustig aan doen.

Bij mij hielp vallen en stoten zalf van vsm heel goed tegen de zweling en blauwe plekken.
Het zkh raadde mij dit aan, dus het kan geen kwaad.

Ik hoop dat je bv toch nog goed op gang gaat komen en anders in fv natuurlijk ook prima!

Blijf lekker genieten en laat je goed verwennen!

Liefs Danielle

Terug
Bovenaan