bevallingsverhaal Tim

Hier dan ons verhaaltje ;)
Dinsdag 24 april verloor ik smiddags mijn slijmprop en kreeg ik een paar voorweeen dacht jee zou het nu doorzetten maar helaas stopte het savonds weer en waren het weer voorweeen
woensdag ochtend had ik nog een controle en daar zeiden ze ook van nou dat kan nog wel even duren dus laten we maar een afspraak maken voor volgende week. Dus wij weer naar huis en in de auto begon het weer een beetje te rommelen maar thuis stopte het gelijk weer dus weer pech dacht ik
toen maar mijn man naar zijn werk gestuurd ik dacht van het gaat toch nog wel even duren aventoe een kramp maarja:) toen om 13.00uur braken mijn vliezen dus ik de vk gebelt en mijn man ik zeg doe maar rustig aan het zal toch nog wel even duren hij toch gau zijn werk afgemaakt en hij kwam om 14.00uur thuis vlak daarna komt de vk en die wou even controleren of het echt vruchtwater was nou dat was het wel dus zij vertellen hoe het verder zou gaan en ook zij zei het kan nog wel een aantal uur duren maar het kan ook heel snel gaan ze zegt bel me maar als je of koorts krijgt of als de weeeen om de 6minuten komen afgesproken dat als er de dag erna nog niks was veranderd ik zou bellen zodat we naar het ziekenhuis konden
maar dat was gelukkig niet nodig,
toen is de vk weer weg gegaan en ben ik met mijn man mee naar de beesten gelopen en lekker even buiten in de frisse lucht begonnen de weeen weer een beetje te komen maar nog steeds niet noemenswaardig vond ik tot 15.00uur lekker buiten gebleven en toen begonnenze toch voelbaarder te worden dus zeg tegen mijn man van nou ga toch Jan (onze jongste van 1) maar naar je nichje brengen daar blijft hij slapen dus dat gaat hij doen half 4 is hij terug en gaat nog gau even de kratten onder mijn bed zetten want die stond nog niet omhoog dus dat was nog best een gedoe. ondertussen werden de weeen toch wel sterker en manlief zegt van ga nu toch maar weer bellen want ze komen nu wel om de 6 minuten dus de vk maar weer gebelt en die zou komen ze was nog even bezig maar kwam daarna gelijk.
vanaf 16.00uur werden de weeen pijnlijker eerst waren het maar krampjes maar nu begon ik ze goed te voelen om 16.45uur kwam de verloskundige weer binnen en ze gaat kijken hoeveel ontsluiting ik heb ik denk van nou als het net zo als de eerste gaat zal het nog niet veel zijn maar toch al 5cm zegt ze dat is mooi dus zij vast wat dingen opschrijven en ondertussen werden de weeen toch wel weer pijnlijker en ze zegt ik blijf gelijk want het kan toch wel eens snel gaan ij goed dus gaat ze alles klaar zetten en haar colega bellen omdat het de eerste bevalling was in een aardig possje 1.5jaar wou ze graag een colega erbij dus die zou er met een uurtje zijn mijn man nog even een sigaretje doen haha bij zijn vader die naast ons woont en toen kreeg ik beginnende persweeen om kwart voor zes na 3 van die weeen kon ik ze niet meer weg zuchten en ging ze weer kijken naar de ontsluiting ze zegt ruim 9 dus over 2 weeen mag je mee gaan persen dan is het laatste randje weg maar ik kon het niet meer houden dus ja heb gelijk een beetje mee zitten duwen om 5voor 6 zegt ze je mag mee gaan persen maar wel goed luisteren naar wat ik zeg en toen om 6uur precies kwam en haar colega aanlopen en kwam klijne Tim er uit die gelijk een goeie apgar had en het was zo'n mooi kereltje mijn man zei gister nog tegen visite het was zo mooi Tim was er net uit en ze zegt als het altijd zo gaat wil ik er nog wel 10.

na 8min. was ook de nageboorte eruit en ging ze kijken of er nog iets gescheurt was (vorige keer helemaal uitgescheurd vban voor tot achter met 20 hechtingen)
nu niets alleen een schaafplekje die bleef bloeden dus daar is hechting ingegaan voor de sier
na een uurtje was ook de kraamhulp er en ging de verloskundige weer naar huis toen ben ik lekker gaan doucen in de tussentijd dat de kraam Tim verzorgde en in bedje stopte en daarna ging ook zij weer weg. toen eerst een pizza besteld want had zo'n honger hihi
dus al met al een bevalling van 2uur vanaf de echt voelbare weeen tot hij er uit was

zo het is een heel verhaal maarja
iedereen die al bevallen is van harte en geniet ervan en voor de nog komende moeders toy toy toy
liefs bambie

Terug
Bovenaan