Eerst bedankt voor jullie felicitaties !!
Op 12 april zou de gyn inwendig onderzoek gaan doen om te kijken wat er moest gebeuren om me te gaan in te leiden. Eerst een echo om te kijken hoe veel Claire was aangekomen in de laatste 2wk. Dat was maar 80gr. Na inwendig onderzoek bleek ik 1cm ontsluiting te hebben. De gyn zei dat we ons 13 april moesten melden om ingeleid te worden. Hij ze groeit niet meer veel dus we gaan der halen. Blij naar huis want we gingen dag erna eindelijk kennis maken met onze dochter! Dus op vrijdag de 13 april melden wij ons half 8 in het ziekenhuis. Eerst ctg gemaakt en daarna is er een soort ballontje ingebracht. Weer aan de ctg om te kijken hoe de kleine op weeen zou reageren. De weeen kwamen vrij snel. Later werd er gekeken hoeveel ontsluiting ik had. Ze twijfelde dus werd het ballontje eruit gehaald. Het was 2cm dus er werd nieuwe ballontje geplaatst. Na een tijdje (weet echt geen tijd lijn meer) werd in op een verloskamer gelegt en daar werd het ballontje verwijdert en had 4cm ontsluiting. De ontsluiting ging best vlot . Heb opgeven moment pijnstiller gevraagd ( morfine pompje), die werkte goed!! Er word tussen (soms tijdens) weeen door onderzoek gedaan of de kleine de bevalling nog wel aan kon. Dat deden ze door een soort koker naar binnen de brengen zodat ze bij het hoofdje van de kleine kwamen dan een krasje op haar hoofdje werd gemaakt en uit bloed werd genomen. Dat is niet erg fijn iets kan ik je zeggen. De ontsluiting ging niet mer vlot en ik kreeg weeenopwekkers. Toen ging het heel snel en kreeg persdrang. Eerst hebben de nog een onderzoek gedaan of de kleine het wel aan kon. Daar uit bleek dat het toen moest gebeuren. Mijn bekkenbodemspieren waren te sterk en moesten ze helpen. Met zuignap, twee knips en een scheur is Claire geboren. Wauwe gelijk verliefd. Man lief is met Claire mee gegaan met de kinderarts en ik moest naar ok om de placenta te verwijderen en hechtingen. De bevalling duurde in 16 uur. Claire doet het erg goed ligt in een couveuse afdeling high care maar mag eigenlijk naar medium care. Maar omdat het rustig is bij high care mag ze daar blijven. We zijn super super trots op ons meisje . Ik mag tot zaterdag blijven zolang, behalve als het te druk word. Man lief mocht 1 nachtje blijven en rijd nu heen en weer tussen huis en zh(wat ie zelf niet erg vind). Verzorging en super hier en worden echt goed begeleid en verzorgt. Zo dat was wel zo beetje mijn verhaal.
Liefs