Zo nu eindelijk even tijd om wat te schrijven. Zoals de meeste wel weten is Sophie met een geplande keizersnede geboren. Nou op maandag 28-11 was het zover om 10:45u moesten we ons melden op de kraamafdeling. Eerst natuurlijk een intake gesprek en een ctg. Om ongeveer 12:30u moest ik me gaan klaarmaken voor de ok. Kleren verruilen voor zo een mooi schort met open achterkant hahaha. Daarna gingen ze de urine-catheter zetten, mensen wat een hel. Na twee keer proberen zat hij nog niet goed. Toch maar richting de ok daar zouden ze het nogmaals proberen voor de derde keer nou kan je zeggen dan is het echt niet meer zo lekker daaronder hoor. Maar goed 3 keer is scheepsrecht en eindelijk zat hij goed. Toen naar de ok. Daar kreeg ik de ruggeprik nou dat was een eitje vergeleken met de catheter. Om ongeveer 13:30u konden ze beginnen en om 13:42 was onze prachtige dochter er al. Het is dan alleen niet leuk dat ze wordt meegenomen en dat je zelf dus nog helemaal dicht gemaakt moet worden maar gelukkig ging papa met haar mee. Even later hoorde ik haar wel in de verte huilen dat was een fijn idee. Al met al heeft de hele keizersnede 30 minuten geduurd. Wat heel snel is. Even naar de uitslaapkamer en om ongeveer 14:45u was ik alweer terug op de afdeling. Toen lekker genieten van kleine meid. De volgende dag mocht ik al uit mijn bed, maar jezus wat ga je dan door een hel zeg zoveel pijn. Ben echt geen mietje maar dat is geen pretje kan je vertellen. Maar elke dag gaat dat beter en woensdag mocht de catheter eruit en kon ik lekker gaan douchen nou dat is echt heerlijk! Ik zou eigenlijk vrijdag naar huis mogen maar na overleg mocht ik dus donderdag al naar huis! En dan denk je je heel wat te voelen maar dat valt dus heel erg tegen. Gelukkig kreeg ik nog 41 uur kraamhulp en dat had ik ook echt nodig. Je loopt ook nu nog tegen dingen aan die je normaal even doet maar die nu dus niet kunnen of niet mogen. Bv een badje vullen voor Sophie mag de emmers water nog niet tillen of mijn zoontje naar de peuters brengen ver lopen lukt nog niet en autorijden mag niet ook al zou het wel mogen ik mag Sophie niet in de auto tillen want dat is te zwaar want je mag niet meer dan 5 kg tillen. Nou daar zit je dus zo aan. Het zijn maar simpele dingen maar wel erg vervelend.
Maar het gaat iedere week beter en kan ook steeds meer zelf maar ja sommige dingen mag gewoon de eerste 6 wkn niet. Gelukkig hebben we genoeg hulp en redden we het wel. Sophie doet het prima, woensdag hebben we het huisbezoek gehad van het consultatiebureau en ze doet het goed ze weegt inmiddels al 3800 gram (bij geboorte 3540).
Voor iedereen die nog moet bevallen veel suc6, en wie al bevallen is, geniet ervan!
xx Tonny
Maar het gaat iedere week beter en kan ook steeds meer zelf maar ja sommige dingen mag gewoon de eerste 6 wkn niet. Gelukkig hebben we genoeg hulp en redden we het wel. Sophie doet het prima, woensdag hebben we het huisbezoek gehad van het consultatiebureau en ze doet het goed ze weegt inmiddels al 3800 gram (bij geboorte 3540).
Voor iedereen die nog moet bevallen veel suc6, en wie al bevallen is, geniet ervan!
xx Tonny