bevallingsverhaal...

Van Joaz.

Hoe het begon:
Vanaf dinsdag was ik niet lekker, steeds overgeven, diarree, woensdag knapte het wat op, maar donderdag kwam het in alle hevigheid terug. Ondertussen had ik steeds meer harde buiken, bij een trap op lopen moets ik al even stilstaan om bij te komen. Donderdagmiddag had iik korte maar stevige weeen die regelmatig kwamen, maar het voelde meer als voorweeen voor mij. 's avonds zakte het wat af, rustig naar bed gegaan, wat onrustig geslapen, mede doordat onze oudste nog een paar keer wakker was. Zo rond 5 uur werd ik wakker van weeen. (mijn weeen zitten op mijn zwakste plek, het bekken. Heb tijdens deze zwangerschap veel last van BI gehad en dat zijn geen fjne exemplaren, vooral omdat ik hetzelfde bij de vorige bevalling ook heb gehad en ik daar erg veel moeite mee heb om ze weg te zuchten) Een paar ker naar de wc gewest, omdat ik drang had. Om 6 uur zeiltje op bed gedaan, zo van als mijn vliezen breken.... Beneden wat gerommeld. OM 6.45 naar de wc en zie daar, bloedverlies. Manlief wakker gemaakt, VK gebeld en de kraamhulp ingeseind (is en lieve vriendin) Om 7.15 bleek er al 4 cm ontsluiting te zijn. Opvang voor de kinderen geregeld, afspraken afgezegd en ondertussen weeen opgevangen, die erg onregelmatig kwamen.
Om 9 uur weer getoucheerd, 7 cm, vliezen gebroken. Uurtje later schoot het niet meer op, 8 cm ontsluiting met erg onregelmatige weeen en een kind wat niet wilde indalen. Dus...... ziekenhuis.
In de ambulance (heftig) op de verloskamer direct aan het infuud (10.45), gelijk goede weeen met nog wel 5 min ertussen, na drie weeen keeg ik persdrang, infuus een standje hoger en na drie persweeen was Joaz er. 11.22 uur is hij geboren. Ik mocht m zelf aanpakken.Hij woog 3430 gr en is 50 cm lang.
Het staartje van de bevalling was heftig, vooral door het pijnlijke bekken. Heb 1 hechting, maar dat was eigenwijzigheid, heb m buiten een wee eruitgeperst omdat ik pijn had anders was het zonder schade verlopen.
Joaz heeft een kleine afwijking aan zijn plasser, hiervoor kwan de Kinderarts en hij kreunde erg veel. We moesten ter observatie de middag blijven maar mochten om 6 ur naar huis toe!
Het is even wennen met drie kids, maar de bv loopt al goed, mannetje is gisteren afgevallen naar 3260 en vanmorgen naar 3200. Hij heeft de smaak van de bv goed te pakken dus ik hoop dat hij morgen niet meer is afgevallen. Door de vroege geboorte (37.3) hjebben we extra uren gekregen van de kraamzorg. Daar ben ik erg bli mee. Ik voel me goed, op de kraamtranen na dan en de onzekerheid die je altijd hebt.

Alle dames die nog mogen: heel veel succes, geniet van je laatste weekjes met je trapjes en schopjes in je buik.

lfs

Heftig zeg! Hopelijk knap je snel op. Is die afwijking verder nog heel erg of kan het verder geen kwaad? Wel fijn dat je extra kraamzorg krijgt. Ook super dat de borstvoeding al gelijk zo goed gaat! Geniet lekker van je gezinnetje!

Liefs Wendy

Joh, wat een verhaal zeg! Lijkt me inderdaad heel heftig om aan het eind van de ontsluiting nog richting het ziekenhuis te moeten..... Maar meid, je hebt jullie Joaz nu lekker bij je!
Ik hoop dat de afwijking niet iets ernstigs is. Ik zou haast denken dat het in de naam zit..... Onze Joas is 2 keer geopereerd in dat gebied.
Fijn dat je extra kraamzorguren krijgt, heb je even wat meer lucht met 3 kids!
En dat aankomen komt vast goed als de bv goed op gang is.
Man, ben gewoon een beetje jaloers, ik wou dat het hier ook al zover was. Heb zo'n zin in ons hummeltje! Geduld is een schone zaak.....

Sterkte verder met de kraamtranen en het lichamelijk herstel en verder vooral heel veel genieten!

Liefs Anita!

Was ook wel heftig, ook omdat Joaz zo vroeg kwam. Het heeft ons overdonderd.Maar we zijn nu echt heel blij. De afwijking is niet ernstig, maar hij zal binnen een jaar wel geopereerd moeten worden, in het UMCG.
Hier naast mij ligt een waar wondertje te slapen, heerlijk. En niet jaloers zijn hoor, jouw tijd kom,t nog.

Ben erg nieuwsgierig.......

Terug
Bovenaan