Bevallingsverhaal

Zo ik heb eindelijk ff tijd om jullie te vertellen hoe de bevalling ging.

Donderdag ben ik dus einde dag gestript. Ik had al de hele week heftige voorweeënen ik had al 2x een valse start (heftige weeën om de tien minuten die weer verdwenen) De VK voelde 2 à 3 ontsluiting en de baarmoedermond was bijna helemaal verstreken. Ze kon me daarom strippen. Dat is ff vervelend maar niet anders dan gewoon toucheren.
Omdat ik de baby minder vaak voelde bewegen wilde de VK toch een echo en een ctg laten maken ter controle. De weeën kwamen toen best fel opzetten. Wij met vluchtkoffertje en al naar het ziekenhuis want ik hoopte vurig dat het door zou zetten. Ik was namelijk compleet uitgeput.
Ze zagen voldoende vruchtwater en de ctg was goed. Ze zagen ook ferme weeën maar ik moest eerst maar weer naar huis.
De hele nacht weeën gehad die ik nog kon opvangen. Ook kon ik een beetje slapen tussendoor.
De volgende dag de hele dag weeën gehad. Tegen 18:00 uur rond het avondeten werden ze zwaarden en moest ik puffen. Ik ben op bed gaan liggen. Tegen 21:00 uur trok ik het niet meer. Mijn man moest bij me blijven. Om 21:30 uur belde hij de VK. Die kwam kijken en voelde 5 cm ontsluiting. We konden meteen naar het ziekenhuis. Daar schoot het voor mijn gevoel niet op. Ik was zo uitgeput en verdrietig dat ik de weeën niet meer kon opvangen. Ik TROK het echt niet meer. De VK brak om 23:30 uur mijn vliezen en ze sprong opzij. Er kwam een enorme golf groen vruchtwater. De baby had dus in het vruchtwater gepoept. De gynaecoloog was meteen ter plekke om de baby te monitoren en de bevalling aan te sturen. Ik bleek nog maar 7 cm ontsluiting te hebben. Ik gilde om een ruggenprik want ik TROK het niet meer. Ik kwam in een weeënstorm terecht en 20 minuten later had ik persdrang.
Om 23:45 uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. Ik kreeg een gids perswee en op die wee heb ik mijn dochter gelanceerd!
OOOOH ZALIG! Wat een opluchting... En wat is ze mooi!

Zonder kleerscheuren waren we om 4:30 uur thuis.
Apgar score was meteen goed. Ze doet het geweldig woog bij de geboorte 3770 gram en was 50.

Voor de dames die nog moeten: zet hem op! Voor de dames die het al achter de rug hebben: YOU ROCK!
 
Wauw wat een verhaal. Soms snap ik niet dat ze je vanuit ziekenhuis gewoon weer naar huis sturen:O Misschien komt dit wel omdat ik in ziekenhuis ter controle loop en ik gewoon mag komen als ik denk dat het gaat gebeuren.
Geniet maar lekker van jullie kleine wondertje!
En gefeliciteerd natuurlijk!
 
Terug
Bovenaan