Bevallingsverhaal

Hi meiden,

Ik had nog beloofd om mijn bevallingsverhaal te schrijven.
Het begon op zaterdagnacht om 03.00 uur, ik werd wakker met zeer pijnlijke krampen, dacht dat ik iets verkeerds gegeten had en moest zeker 6x naar het toilet. Eenmaal weer terug in mijn bed bleek dat de krampen om de 5 min terugkwamen. Dit waren dus weeen. Ik ben onder de douche gaan staan en daar kwamen de weeen al om de 3 min. Na een uur onder de douche te hebben gestaan hebben we de vk gebeld. Vk was er om 06.00 uur en toen bleek ik al 5 cm te hebben! Op naar het zkh (daar wilde ik bevallen). Eenmaal aangekomen in het zkh heb ik nog een uur onder de douche gezeten (wat was dat heeeeerlijk). 2 uur later ging de vk weer kijken, nog steeds 5cm, terwijl de weeen toch echt heel pijnlijk waren! Weer 2 uur wachten, en na die 2 uur nog steeds 5 cm. De vk ging mijn vliezen breken en wat bleek de kleine meid had in het vruchtwater gepoept (niet zo'n klein beetje ook). Ik werd overgedragen aan de gynaecoloog. Omdat na het breken van de vliezen de ontsluiting nog steeds 5cm was, moest ik aan de weeen opwekkers. Het was inmiddels half 12 en de weeen kwamen om de minuut, ik kon niet meer en toen ik hoorde dat ik nog steeds 5cm had trok ik het niet meer. Dus om een ruggenprik gevraagd, die werd om half 1 gezet. Wat een verademing!! Ik kon weer op krachten komen. Om 15.00 uur had ik 10 cm en de eerste perswee, maar ik mocht niet mee persen omdat mijn ruggenprik nog niet uitgewerkt was. Wat is dat pijnlijk, je persweeen ophouden pff. Om 16.00 mocht ik mee persen en een kwartier later was onze kleine meid er! Wow wat een GEWELDIG gevoel als je eigen kindje op je buik wordt gelegd en je met grote ogen aankijkt, met geen pen te beschrijven! Maar dat gevoel zullen jullie vast herkennen ;-) Het was een zware bevalling maar ik kijk er zeker positief op terug, het is al met al nog best snel gegaan en ik zou het zo weer doen, het is het meer dan waard!

Liefs Xx
 
ja zwaar he pers weeen ophouden, ik had met 2 cm ontsluiting al wat pers weeen pfff ellende was dat zeg.

Maar het is het allemaal waard en zo fijn als je kleintje eindelijk vast kan houden!

Geniet er lekker van!
 
Pff ik vond het al rot om 4 persweeen weg te moeten puffen, laat staan een uur lang! Knap hoor van je!
Hopelijk herstel je voorspoedig en gaat alles goed met je kindje.
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan