Bevallingsverslag

Hij is inmiddels alweer 11 dagen jong, dus tijd om even te vertellen hoe de bevalling van onze derde gegaan is:
Op oudjaardsdag werd ik 's nachts wakker van weeën. Helaas bleef het onregelmatig en niet echt sterk. Onder de douche werd het wat heviger, maar eenmaal aangkleed zakte het weer in. Toch maar wel de kinderen laten ophalen door mijn ouders ivm oudjaarsavond enzo... Helaas wilde het niet doorzetten. 's Nachts goed geslapen (toen het vuurwerk voorbij was) en de volgende dag gingen we op dezelfde manier verder. Om 12 uur was mijn man het beu en belde de vk. Die gaf aan dat 36 uur voorweeën aan een stuk wel erg lang was voor een derde kindje, dus konden we naar het zh, daar bleek 2-3 cm ontsluiting, net niet genoeg om de vliezen te breken, dus heeft ze gestript en konden we weer naar huis. Nog even een middagdutje gedaan, daarna werden de weeën eindelijk wat heviger, dus om 20.00 uur waren we weer in het zh. Toen 4-5 cm ontsluiting. Dat was ff een tegenvaller, maar gelukkig genoeg om de vliezen te kunnen breken. OM 20.30 zijn de vliezen gebroken en rond 21.30 uur kwamen de echte weeën op gang. Toen was er ook geen houden meer aan en uiteindelijk overviel de persdrang mij volledig, want ik zat nog op mijn knieën op een fauteuil de weeën weg te puffen en moest toen opeens met spoed op bed gehesen worden. Een kwartier na de eerste perswee is onze prachtzoon geboren. 3270 gram zwaar en 51 cm. Hij heeft eerst een uurtje op mijn borst gelegen, daarna ben ik heerlijk gaan douchen en lekker een nachtje in het zh blijven slapen. De volgende morgen vroeg naar huis en nu voel ik me kiplekker.
Al met al een bevalling waar ik met tevredenheid op terugkijk! Eindelijk geen medische indicatie en dan zelf mogen weten of je wilt staan, zitten of liggen tijdens de bevalling.... Is me heel goed bevallen (wat een woordkeus).
Dames die nog moeten: Zet m op, je kunt het!!!

Terug
Bovenaan