Bevallingsverslagje van Noud

Bevallingsverslagje:

Dinsdag 6 september, de hele dag had het al wat gerommeld, maar ik was al 5 dagen overtijd, en had er geen vertrouwen meer in dat er ook maar iets door zou gaan zetten. Ik ging tegen 23u naar bed, en ging nog even wat lezen, maar had het zo mega warm, dus temp gemeten: 38.1 ja wat moet je dan. Ik heb het ziekenhuis gebeld. Ook omdat mn bloeddruk wat hoger was bij de laatste controle. Ik mocht meteen komen, Ondertussen was ik mijn slijmprop ook toevallig verloren! En met een wat kramperig gevoel in mn buik naar het ziekenhuis, het leek vaag op lichte weeen. Eenmaal daar bleek ik 38.5 koorts te hebben, en de baby was onrustig, maar dit was niet erg. Even later kwam de verloskundige ons melden dat ik ingeleid zou worden, dus er zou een pittige nacht aankomen voor ons!

Toen zijn rond 23:30u mn vliezen gebroken (dit deed de verloskundige) en de krampjes werden al binnen 10 min krampen.. dus het was al wat begonnen. Om 12:00u beginnende weeen dankzij het inleiden. Het was even pittig, wee na wee, soms zat er 45 sec tussen en kon ik weer puffen. Maar ik dacht aldoor.. open van onder hahaha en dat heeft wel geholpen... hoe pijnlijk het ook is, niet tegen de pijn gaan verzetten maar meegaan in de pijn! Ik denk dat dat wel iets heel belangrijks is. Ik verzette me telkens tegen de pijn, maar probeerde er toch in mee te gaan, hoe heftig ook, het helpt wel. Eerste keer ontsluiting opmeten 6 a 7 cm. Ik dacht nee toch, zo weinig?? Ik voelde al wat persdrang.. dit was rond 02:00u. De verloskundige en verpleegkundige vertrouwden het niet helemaal, en bleven nog even bij me staan. Na drie hele heftige weeen nog maar is opgemeten, 9 cm met een randje... de eerstvolgende wee zou de verloskudige de baarmoedermond wat oprekken en het randje ook verhelpen zegmaar. Prettig is anders, maar ik voelde het al opkomen, PERSDRANG! Binnen 7 min heb ik Noud er uit geperst! En in tegenstelling tot de andere bevalling waar ik ontstoken aambeien en een heel borduurwerk aan hechtingen aan over had gehouden, en gewoon veel last van heb gehad, kwam ik er nu met een klein scheurtje (1 hechting) vanaf, en dit is zo merkbaar, want ik kan gewoon normaal zitten!!!! Dus daar ben ik zooo gelukkig mee. Dus al met al een hele gelukkig trotse moeder. Wat de oorzaak van de koorts was is nog niet bekend. Moest wel een dag en nacht in ziekenhuis blijven ter observatie. Noud had een nette apgar score van 9-10-10 en hij doet het prima. Nu lekker thuis en genieten van de kraamtijd. Heel veel succes meiden, het is zo mooi en geweldig als je kleintje er is!!!

Liefs mammma

zou toch heerlijk zijn als we er na gewoon kunnen zitten, dat maakt de "na-smaak" toch beter....

moet zeggen als ik het zo lees is het toch een positief verhaal kan me voorstellen dat tijdens de bevalling je er anders over denkt...

nou lekker genieten, onze tijd komt ook nog een keertje hahaha

heel verhaal maar idd zo te lezen is wel te doen! lekker dat hij er nu is en ga lekker genieten meid!
Heel veel geluk gewenst met je vast hele mooie bink!
Liefs, nice

Terug
Bovenaan