Bevalplan?

Hi allemaal,

Volgende week bespreek ik met echtgenoot en vk ons bevalplan. Dit omdat mijn vorige kraamtijd me  erg is tegengevallen. Zijn er meer meiden die dit doen? En zo ja, wat neem jij erin op?

Mijn kraamtijd is vooral tegengevallen doordat ik het veel te druk en chaotisch vond (onverwachte vroeggeboorte, onder meer daardoor). Ook hebben mijn man en ik erg veel moeite gehad met elkaar in deze eerste weken. Mijn wensen voor de bevalling zijn dan ook  vooral ' rust'  en lekker samen zijn (misschien zou het beter kraamplan kunnen heten). We hopen een thuisbevalling. Het plan zal dus vooral over bezoek, telefoontjes, rol partner,  rol kraam en rol vk gaan.

Ook maken we twee noodscenariootjes voor het ziekenhuis. Een bij vroeggeboorte en een bij andere medische redenen (stuit, vies vruchtwater).  Om zo ieders rol te bespreken.

Daarnaast  heb ik   nog wat kleine dingetjes, zoals dat ik de baby heel goed en zo lang mogelijk bloot wil bewonderen meteen na de geboorte, de placenta en navelstreng wil voelen.

Ben erg benieuwd naar wat jullie belangrijk vinden rondom kraam/bevalling  en misschien nog handige tips!

groetjes max (29w)

Hoi,

Een echt bevalplan heb ik niet, het is dan ook voor ons de eerste keer. Maar wat ik wel weet is dat mijn man naast de twee dagen die hij zowiezo vrij heeft ook nog twee weken verlof daarna gelijk opneemt. De eerste twee weken houden we zoveel mogelijk voor ons zelf, natuurlijk wel de naaste familie en mijn beste vriendin en haar moeder die op bezoek mogen komen, verder is het afhankelijk van hoe wij/ik ons voelen. Dus geen grote aanloop voor de kraamvisite. Wij willen echt eerst even zoveel mogelijk tijd hebben voor ons zelf, wennen aan het nieuwe en vooral willen we natuurlijk er samen lekker van genieten. Er komt volgens mij best het een en ander op je af en daar wil ik rust voor hebben. Ik heb dit ook al verteld aan de mensen om mij heen, kunnen ze er rekening mee houden. Merk ik nou op een gegeven moment dat we in de twee weken dat mijn man verlof heeft, dat het allemaal lekker loopt, dan eventueel meer kraambezoek.
Ik denk dat ik in het ziekenhuis wil gaan bevallen, heb geen ervaring met eerdere bevallingen, dus ik zou niet weten hoe lang je je kindje bij je mag houden na de bevalling enz. Dat moet ik gaan ervaren.

Wel denk ik dat het verstandig is om van te voren ongeveer te bedenken hoe je het hebben wil. Dus inderdaad een soort van plan maken.

Alice
30w1d

Ik heb geen bevalplan maar laat alles gewoon op me afkomen. Wat ik me goed voor kan stellen is dat het vervelend kan zijn als er continu mensen in- en uit lopen. Ondanks de vaak goede bedoelingen. Gelukkig heb ik de beste portier die je je maar kan bedenken, namelijk mijn moeder.

Ik kijk er erg naar uit en hoop dat we echt van de kraamtijd en van ons eerste kindje kunnen genieten. Misschien wel naief maar ik blijf positief ;-)

Iedereen een bijzondere en fijne kraamtijd gewenst!

hallo..

mijn vriend en ik hebben het hier wel regelmatig over, het is ook voor ons de eerste keer en willen hier zelf eerst van gaan genieten, dus ook niet teveel inloop de eerste week.
mijn vriend heeft ook nog 2 weken verlof net zoals alice.
hier ben ik erg blij mee en zal ik ook erg van gaan genieten met mijn mijn mannetje en onze kleine.
verder laat ik alles over me heen komen want ik weet in die zin toch niet wat ik  kan gaan verwachten.
ik heb niet zoiets van ik moet een plan gaan opstellen, wij praten er gewoon dagelijks over en komen dan ook tot bepaalde beslissingen.
ik hoop thuis te bevallen en mijn zus zal er hoop ik bij zijn. ( zij is 8 weken later uitgerekend dan mij)
spannend is het allemaal wel en je begint je steeds meer te bedenken hoe het allemaal gaat verlopen..

groet annelies

Ik maak wel een plannetje, over borstvoeding. En ookj de baby bij me, VOORAL de baby bij me en placenta en navelstreng goed bekijken (gatsie!)
Maar vooral borstvoeding. Als ik naar het zh zou moeten, wordt er gewerkt zoals het hoort mb.t. borstvoeding en niet zo onnozel en misklungelig als de vorige keer!

Ik wil het ook gaan doen. Lijkt me heel goed om alles op papier te hebben staan.

Zo wil ik idd ook rust (was bij de eerste ook niet) maar ik wil graag dat ze na even bij me te hebben gelegen zo snel mogelijk aangekleed wordt. Mijn zoontje heeft na de bevalling erg lang bloot gelegen en was ook flink onderkoeld. Dat gebeurd me dus geen tweede keer he.

Terug
Bovenaan