Bevalplan

Already mama's,

Wie van jullie heeft er bij de vorig zwangerschap een bevalplan geschreven en heb je er wat aan gehad?

Ik twijfel of ik het moet doen. Aan de ene kant denk ik: ach, het komt allemaal wel goed, vertrouw er op dat de mensen om mij heen het goed doen. Aan de andere kant: zit ik (of mijn man) op dat moment te wachten op het nemen van beslissingen die je wellicht in je eentje moet nemen en eigenlijk vooraf al vast had kunnen leggen.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

Hallo, ik had bij mijn dochter geen beval plan hoor! Vooral bij de eerste heb je geen flauw idee wat je te wachten staat, dus hoe moet je dan een plan opstellen?
Wel heb ik gekeken wanneer ik de vk kan bellen en die zei op het moment dat ik belde verder wat ik moest doen. Om de hoeveel tijd de weeën komen enzo!
Misschien zijn er meiden die het wel hebben gedaan hoor, ben benieuwd!
Kus anneke

Ik had het bij mn eerste zwangerschap niet gedaan, had geen flauw benul wat ik kon verwachten.
Nu heb ik het wel gedaan, zelf. Dat ik wel pijnbestrijding wil, dat ik niet te lang mag persen ivm mijn bekken en dat ik bijv geen borstvoeding wil geven.

Ook geen ervaring mee, heb er zelf ook over nagedacht maar weet idd niet zo goed wat ik er allemaal in moet zetten.

Heb al wel eerder gegoogled op geboorteplan om zo wat voorbeelden te bekijken. Maar ik ben er nog niet uit.

Liefs

Hier niet gedaan, maar ik zet nu wel even wat puntjes op papier wat er daarna moet gebeuren. Bij een invaller wil ik dat alle informatie bekend is. Ik moet bijvoorbeeld nadat de placenta is geboren een aantal prikken krijgen om mijn baarmoeder samen te laten trekken. De baby moet gecheckt worden en het bloed uit de navelstreng moet afgenomen worden om gecontroleerd te worden. Maar verder over de bevalling zelf schrijf ik niks op. Maar het lijkt me voor sommige wel handig.

Gedaan!
Ik had een bevalplan geschreven, niet veel stond erin maar toch...
Ik had toen veel last van m'n bekken, dat had ik beschreven en van de fysio advies gekregen m'n eigen benen vast te houden omdat de een meer trekt of beweespgt dan de ander en je daar veel last van kan krijgen.
Ook had ik er in gezet dat ik heel graag het hoofdje wilde zien via een siegel als het stond en aanraken... Mooie ervaring!
Verder dat ik niet wilde dat m'n kind werd gewassen met zwitsal, kan niet tegen de geur. Eigen spullen bij.
Meer weet ik zo even niet meer... Moet ik opzoeken als je het nog wilt weten.
Denk er overna of je een foto wilt maken van je moederkoek is erg mooi om te zien!
Pijnbestrijding, ruggespraak of narcose bij spoed
Doorknippen navel streng
Wel niet vast liggen op bed.
Gelijk aan de borst met bv

Ik moet zeggen dat ze hier goed naar gehandeld hebben alleen de situatie loopt anders dan je van tevoren heb bedacht.

Liefs sam

Ik heb via Google gezocht zondag en kreeg een vrij makkelijke ervoor...gewoon vragen die je kunt beantwoorden en klaar...
Zijn vragen over bijv. Wie er bij mogen zijn, of je de kleine gelijk op je lichaAm wilt hebben, wanneer en hoe je wilt aanleggen als bv geeft...
Staan ook vragen over wat er moet gebeuren bij evt. Keizersnede...
Opslaan als PDF, uitprinten en klaar...
Lever em de 20ste bij de vk in...

Hoi, hoi,

ik heb er gebruik van gemaakt. Ik vond het fijn dat er vooraf op papier stond wat onze wensen waren. Het kan toch niet altijd toegepast worden, maar ik vond het fijn dat ik het vooraf met de verloskunidge kon bespreken.

Groetjes Silvia

Terug
Bovenaan