Bevestiging waneer je verlof begint?

A

Anoniem

Guest
Ik lees net op het forum van oktober(kan ook nov zijn)dat iemand een brief heeft ontvangen waneer je verlof begint.Krijg je hier een brief voor?Heb ik tijdens mijn vorige zw niet gehad.Zijn er nog meer die een brief hebben gekregen of juist niet?Mijn verlof begint 30 juli 6 wk voor de uitgerekende datum maar dit heb ik zelf berekent.

Hoi,

Ik heb geen brief gehad wanneer het verlof zou in gaan.
Wel kreeg ik onlangs een brief dat ze gehoord hadden dat ik was bevallen en dat 12 juli mijn laatste verlofdag zou zijn.

Gr. Tamara

Hallo,

Ik heb ook een brief gehad van mijn werkgever, met daarin een bevestiging dat ik 4 weken voor de uitgerekende datum verlof heb en met de einddatum van het verlof (afhankelijk van de geboortedatum).
Ook bij m'n vorige zwangerschap (zelfde werkgever) kreeg ik zo'n brief.

Maar zou me niet verbazen als dat afhankelijk is van de werkgever. Mijne is overheid.

Groetjes

Hoi!

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een zwangerschapsverklaring van de VK in moeten leveren bij de baas samen met een verzoek tot zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. In deze brief mocht ik zelf aangeven of ik 4 of 6 weken voor de bevallingsdatum met zwangerschapsverlof ging. Deze datum wijzigt dan namelijk ook de duur van je bevallingsverlof. De zwangerschapsverklaring hoefde alleen maar mee gestuurd te worden om te controleren of mijn verlofdatums wel klopten! En daar kreeg ik allemaal heel netjes een bevestigingsbrief van thuis gestuurd, zodat ook ik zwart op wit had staan wat mijn "rechten" waren...   Succes ermee!

-X- marieke

Hoi,

Ook ik moest een verklaring van mijn vk inleveren waarop staat wanneer ik ben uitgerekend.
Daarna kreeg ik een brief met een bevestiging dat ze op de hoogte zijn en vermelding van de uiterlijke datum (4 wkn voor dd) waarop ik met zwangerschapsverlof moet en dat dit ook tot 6 weken daarvoor mag. Hierin stond het verzoek ze minimaal 1 week van tevoren te laten weten wanneer mijn verlof in gaat...
Je kan je werkgever best om zo'n verklaring vragen als ze je die niet automatisch toesturen. Ik zou ze gewoon even vragen wat de normale procedure is bij jou op het werk.

Gr.
KC

ik moest een verklaring bij mijn werkgever in leveren , en heb er daarna
niks meer van gehoord.
mijn verlof gaat officieel 5 augustus in, maar omdat ik dus nu al thuis zit
vanwege een bekken instabilliteit, heb ik geen idee hoe het verder gaat.
ik wacht het rustig af!

Terug
Bovenaan