bevordering borstvoeding

Hoi allemaal,
ik heb paar dagen geleden een pijn aan mijn borst gehad. Na wat gemasseer en steeds afkolven is het nu verdwenen, net als mijn melk trouwens, die is veel minder geworden. Ik ben nu steeds aan het afkolven zodat het meer wordt. Maar ik wordt er zo moe van, eerst baby voeden en daarna een uur kolven om de volgende voeding klaar te hebben.
Nu herinner ik me dat iemand anders dit ook had, en die werd geadviseert om iets te kopen wat hielp. Kan iemand mij dit vertellen, want ik heb het niet gevonden in het forum.
Alvast bedankt voor de reacties
 
Ik heb begrepen dat de volgende dingen de productie van borstvoeding stimuleren:
Havermout, cashewnoten, venkelthee, gemalen boekweit, komijn en anijs (muisjes). Verder is er speciale zogthee.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Normaal gesproken als je minder voeding hebt komt je kind vaker (regeldag) en is na 1 tot een paar dagen je borstvoeding weer op peil. Gewoon vaker aanleggen dus.
Succes
 
Hoi Arcaplex!

Ik heb veel gehad aan adviezen op het forum van www.borstvoeding.nl
Misschien eens de moeite om daar ook te kijken!

Groetjes José, mama van Leigh (30-7)
 
Er bestaat een neusspray om de toeschietreflex op te wekken. Deze heet syntocinon (oid). Dez zorgt dus alleen dat de melk sneller toeschiet. Om je productie op te schroeven moet je vaker kolven of aanleggen (want meer vraag is meer aanbod). Veel succes!
Masja
 
En per keer kolven heb je dan in het begin niet zoveel, maar op een gegeven moment wordt dat dan weer meer.
Ik zit nu op 4 keer kolven per dag en heb, vooral 's ochtends, heel veel voeding. In de loop van de dag neemt dat vaak iets af. Van het weekend ben ik erg druk geweest, heb toen maar 3 keer per dag gekolfd. Ik merk meteen dat m'n productie afgenomen is. Misschien vandaag dan maar 5 keer kolven??
Wat ook goed werkt, is eerst onder de douche te gaan en dan te kolven. Je borsten zijn dan warm en dan komt er meer uit!

Gebruik je een handkolf of een elektrische? Er wordt gezegd (maar heb daar nog geen ervaring mee) dat met een elektrische (dubbel)kolf je meer uit je borsten krijgt. Zeker als je beide borsten tegelijk kan doen (en het scheelt nog tijd ook!). Je kan zo'n kolf bij de Kruisvereniging huren.

Veel sterkte!
Groeten van Marieke
 
Terug
Bovenaan