Bevroren moedermelk

Hallo dames,

Ik ben nu aan het afbouwen met kolven, omdat ik ga stoppen met BV. Dat gaat heel wat sneller dan ik had verwacht, , ik kolf nog maar de helft van de normale hoeveelheid per keer, en het wordt met de dag minder. Snif, mijn BV tijd is bijna ten einde...
Om Christian te eten te geven moeten we dus al flink wat KV gebruiken en ik wil nu ook mijn bescheiden voorraadje ingevroren moedermelk aanspreken.
Nu heb ik een vraagje: zou het beter zijn hier zo lang mogelijk mee te doen, d.w.z. zoveel mogelijk dagen Christian 1 BV geven, de rest KV? Dan heeft hij toch nog weken nog een beetje de voordelen van BV... Of maakt het niet uit en kan ik elke dag gewoon alle melk ontdooien die ik nodig heb (zodat voorraadje binnen 2 weken op is)?
Misschien een beetje rare vraag, maar ik wil mijn kereltje zo lang mogelijk laten genieten van de "power" van BV!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

het is logisch dat je het het liefst wilt verdelen zodat hij langer borstvoeding krijgt. maar dan ga je dus ook flesvoeding geven en geef je dus twee soorten voedingen. dit kan krampjes veroorzaken. ik weet dus niet of hij daar gevoelig voor is.

borstvoeding is de vriezer kun je ook maar 4 maanden bewaren. dus langer dan 4 maanden kun je het toch niet meer maken.

ja het blijft moeilijk.

De samenstelling van bv verandert naar mate de baby ouder wordt. Als je dus nog eentijdje ermee doet, krijgt je kindje de voeding/ samenstelling die bij de leeftijd van een maand geleden hoort. Maar ja, kv blijft 6 maand hetzelfde, dus dat is dan ook weer appels met peren vergelijken. Hmm zou het ook niet weten..

Doordat ik erg ziek was, is door de hoge koorts mijn borstvoeding ineens van volledig naar nul teruggelopen. Toen moesten dus alle voedingen ineens kunstvoeding worden. Ik dacht dat Marieke er erge last van zou krijgen, maar niets was minder waar: vanaf de eerste fles ging het prima! Ze had alleen de eerste dagen wat moeite met de ontlasting. Dat is nu ook over. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit hoe je het doet.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan