Bevruchting

Hoe groot is de kans eigenlijk op een bevruchting als je vrijt op de dag van je eisprong? Of heeft een zaadcel van 3 dagen daarvoor meer kans....:)?

Knuf,
Nephele
 
Ha Nephele,

Nou dat heeft resultaat hoor!!! Wij hebben het namelijk alleen op mijn eisprongdag gedaan. We wilde er niet te veel mee bezig zijn en ik dacht nou volgende maand weer een poging...maar dat hoefde dus niet.
Inmiddels ben ik 19 weken en 5 dagen zwanger.

Groetjes Mniek31
 
Hai hai,

Wat mooi zeg!

Maar je weet toch nooit precies hoe laat je de eisprong hebt? Of voel je dat dan? Ik bedoel, wat nou als je vrijt en je hebt een paar uur daarvoor je eisprong al gehad?

Knuf,
Nephele, 18 weken zwanger
 

Hai Nephele,

Je eitje is minimaal 12 uur vruchtbaar, en volgens mij zijn de zaadcelletjes niet meteen bij je eitje, maar doen ze er ook geen 12 uur over hoor. Oftewel, als je het gewoon doet op de dag van de eisprong is de kans wel groot dat het lukt, d.w.z. ik geloof een kans van 1 op 10 ofzo??

Ik voelde zelf de laatste twee maanden wel mijn eisprong, gewoon een paar uur een ongi-gevoel in mijn buik. Wanneer dan precies de eisprong was weet ik ook niet. Gewoon om de dag klussen rond je eisprong is nog steeds het beste volgens mij!

Ben wel benieuwd waarom je dit allemaal nog wilt weten, het is inmiddels gelukt toch

Liefs Hallow

 
(Als ik het goed berekend heb) Ik heb het 1 dag voor  mijn eisprong gedaan en ik was gelijk BOEM in 1 keer  zwanger.  
De zaadcellen kunnen maximaal iets van 5 dagen blijven leven in je baarmoedermond dus als je het om de dag doet rond je eisprong moet dat genoeg zijn.
Succes!!

Groetjes Lisa 22 (10w6d)  
 
Terug
Bovenaan