bevruchting??

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

ik heb even een vraagje ben ook benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft..

kan het zo zijn dat als je eitje niet lang genoeg gerijpt is deze toch bevrucht raakt en innesteld??? en je dus een normale goeie zw krijgt/hebt???

groetjes inge

Jeetje, wat een moeilijke vraag.
Volgens mij rijpt je eitje, waarna de eisprong volgt en na die sprong kan er pas bevruchting plaats vinden. Het eitje moet dus eerst springen en dat doet het pas als het rijp is, volgens mij. Ben hier niet 100% zeker van hoor. Wel is het zo dat de ene keer het 14 dagen duurt voor je een eisprong hebt, terwijl het een andere keer veel korter kan duren of langer. Daarom is het ook zo moeilijk te bepalen wanneer je moet vrijen als je een kindje wil.
Wij hebben altijd ons best moeten doen voor het krijgen van kinderen (behalve voor de laatste) vandaar dat ik vrij goed weet wanneer ze verwekt zijn en wanneer is dus een eisprong moet hebben gehad.
Bij de eerste drie kinderen zat ik inderdaad rond de 14 dagen na menstruatie, maar bij de derde zat ik op dag 7 na de menstruatie. Dit eitje heeft dus maar heel kort gerijpt, maar er is een volkomen gezond meisje uit geboren. Het kan dus wel.
Ivy

Het proces van rijpen is bij iedere vrouw verschillend, het enige wat altijd hetzelfde is, is de periode na de eisprong tot je menstruatie, dat is precies 2 weken.
Maar naar mijn mening moet eitjes voldoende gerijpt zijn, dus groot genoeg zijn willen ze bevrucht kunnen worden.
er zijn vrouwen waar de eitjes bijna nooit groot genoeg worden, die hebben moeilijkheden  met zwanger raken, dit heet geloof ik PCO.

Zelf gebruik ik de persona, dit meet je cyclus en je verhoging in het LH hormoon, dan weet je wanneer de tijd rijp is, zodat je wel of niet kan gaan "sexen" (persona is eigenlijk een anti conceptie systeem, ik gebruik em andersom).
De persona is een erg handig systeem als je een onregelmatige cyclus hebt.
verder kan je natuurlijk ook tempen, maar het nadeel daar van is dat je eigenlijk te laat bent als je temp omhoog gaat, want als je eitje is gesprongen ben je te laat.
De zaadjes moeten van te voren al klaar liggen.

succes ermee!

groetjes Petra

Hoi,

Zoals ik weet rijpen meerdere eitjes tegelijker tijd, het eitje wat volledig gerijpt is laat lost, scheidt een bepaald hormoon of stofje af zodat de andere stoppen, dit blijft zo bij een zwangerschap, als je ongesteld gewwest bent gaat de rest weer verder met rijpen enz enz..
Bij mijn weten kunnen eitjes niet te vroeg loslaten, maar dat is denk ik wel echt een vraag voor gevorderde!
Ben benieuwd of iemand hier dit weet..

Gr MJ

Terug
Bovenaan