bewaarpotjes van Avent lekken

Ik gebruik de potjes van avent om er afgekolfde melk in te bewaren. ik neem ze mee naar werk en vol weer terug. Er kan 180 cc in, maar ik kom altijd met minder thuis. Dit omdat ze lekken. ik probeer ze al rechtop te houden, weinig te klotsen ermee, maar helpt niet. Ook gaan ze moeilijk open als je ze eenmaal hebt dicht gedraaid. Heeft iemand anders hier ook problemen mee en zo ja, want gebruik je als alternatief dan.
De flesjes kan ik niet meenemen want daar drinkt kind lief uit. verder heb ik nog wel wat kleine flesjes, maar dat wordt dan helemaal zo;n gedoe.

groetjes Diana

Ik gebruik de gewone Aventflessen waar zo'n wit afdekplaatje op kan. Bedoel je die ook? Bij mij lekken ze niet als ik ze maar strak dichtdraai.
Ik kolf trouwens met een electrische medela-kolf waar een andere fles aanmoet, maar schenk de melk over in de Aventflessen.
Ik gebruikte twee jaar geleden ook wel eens Tupperwarebakjes, die zijn ook aardig lekvrij.
groetjes van Ruth

Hoi,

Ik ken die bakjes ook inderdaad, vind ze ook niet heel handig.
Ik gebruik op het moment Avent zakjes om in te vriezen, maar je kan net zo goed diepvrieszakjes gebruiken en hier een klipje op doen. Die zitten ook bij de diepvrieszakjes van Avent. Je kan die klipjes ook bij Ikea kopen heb ik gehoord. Het is bijv. om je broodzak of chipzak mee dicht te maken?

Wat je ook kan gebruiken zijn gewoon diepvrieszakjes, vertrouw je het niet helemaal kan je je er altijd nog een boterhamzakje voor de zekerheid om heen doen. De smaak blijft hetzelfde....!! Ik zet die zakjes wel altijd rechtop in een bakje als ik ze gevult heb, meer voor de zekerheid.
Dit werkt bij mij tot nu toe super. Ik kolf in een fles en giet het dan over in het zakje.

Succes!
Groetjes mama van Meike en Yana

Hoi Meiden

Ik gebruik gewoon de flesjes van medela van mijn electrische kolfapparaat en die lekken ook niet hoor. Ik ben inmiddels aan mijn derde apparaat bezig ( marktplaats) dus heb lekker veel flesjes.

groetjes irene

Hoi Diana,

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik gebruik die potjes ook en bij mij lekken ze ook vaak. Maar als ik ze heel precies dichtdoe, dan lekken ze niet. De deksel goed recht erop plaatsen en dan dichtdraaien.  Het dekseltje  moet wel  2 of 3 keer ronddraaien voordat hij goed dichtzit, anders zit het scheef.

Maar ik vind het ondingen! De inhoudsmaat is ook heel onduidelijk en moeilijk af te lezen, vooral als de melk in de koelkast of vriezer heeft gestaan. En die stomme deksels gaan moeilijk. En ze zijn verschrikkelijk duur! Als iemand mij eerder die tip van de diepvrieszakjes had kunnen geven...

Hoi Pauwtje

die flesjes van medela gebruik ik ook alleen maar voor in de koelkast of onderweg zeg maar om moedermelk in te vriezen gebruik ik ijsblokzakjes dan kan je de benodigde voeding er zo uitdrukken.
Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer gehad dat het zakje lekte , ik deed de voeding erin en die liep er onderin weer zachtjes uit. Aangezien ik full time kolf en 1300 cc per dag heb, moet ik veel invriezen dus die ene keer lekken is wel te overzien.

groetjes irene

hoi irene,

Echt respect voor full time kolvende moeders! Knap hoor.

Ik heb nu 1 ijsblokzakje gevuld met melk. Dat is idd handig om eventueel aan te vullen als er niet genoeg is. Had nog niet bedacht om alles in die zakjes in te vriezen. Is het geen geprigel om dat eruit te krijgen?

En iedereen  verspilt wel eens wat melk denk ik. Mijn man vertelde laatst doodleuk dat hij 180 cc in de gootsteen had laten vallen  Maar dat was toch niet erg, want de hele vriezen stond toch nog vol? was zijn argumentatie toen ik enige blijk van ongenoegen gaf. Haha!

Terug
Bovenaan