bewaren gesteriliseerde flessen en van te voren fv voor de dag maken

Hallo,

Hoe bewaren jullie de gesteriliseerde flessen?
Ik steriliseer met een sterilisator in de magnetron. Laat het een paar minuten afkoelen, dan bewaren in de koelkast. Ik hoor 2 verschillende verhalen; op mijn manier en de flessen gewoon bewaren in de sterilisator in de magnetron.
Maken jullie voor de hele dag de fv klaar?
Ik verwarm het water iets in de magnetron en maak dan voor de hele dag de fv klaar en bewaar het in de koelkast. Nu heb ik gelezen dat dat niet mag, want fv kan je niet langer dan een uur bewaren ....

Graag hoor ik van jullie!

Groetjes,
Dorien
 
Hoi Dorien,

Overdag maak ik de flesvoeding vlak voor de voeding klaar. We hebben een redelijk strak ritme, dus weet ik wel wanneer ikd e fles moet maken. Rond een uur of 20.00 maak ik alvast de fles van 23.00 en de fles van 07.00 uur klaar.  Ik heb gevraagd op het cb of dit een probleem was en dat is het  volgens hun  niet.

Groetjes,
Pauline
 
Oh ja, de flessen en spenen kook ik 1 a 2x in de week uit (onze zoon is 8 weken) en bewaar ze dan in de koelkast. Na elke voeding maak ik ze wel goed schoon met heet water. Ongeveer 1x in de week gaan de flessen en spenen in de vaatwasser, daarna kook ik ze dan ook uit.

Groetjes,
Pauline
 
Wij koken het flesje van onze dochter van 5 maanden nu 3 x per week uit (voorheen iedere dag) en spoelen het na iedere voeding goed af met heet water. We bewaren het in de koelkast.
Mbt de voeding: wij koken ongeveer om de dag water af en zetten dit in de koelkast. Als het etenstijd is warmen we de afgemeten hoeveelheid in de fles op in de magnetron en doen er dan de schepjes voeding bij. Flesje is dan binnen 1 minuut klaar dus dat werkt erg goed.

Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan