Bewaren van moedermelk

Ik heb een vraagje over moedermelk die ingevroren is geweest. Zitten daar nog gewoon de afweerstoffen in? Ik wil namelijk de borstvoeding gaan afbouwen, maar wil misschien nog wat invriezen, zodat Iris wat langer door kan drinken half fles/half borstvoeding.
 
Hoi

Je kunt borstvoeding heel goed invriezen. De waardevolle stoffen blijven gewoon bewaard. Er zit wel een eis aan de soort vriezer die je gebruikt (echte vriezer of viresvakje koelkast) mbt de duur van de houdbaarheid.
Kijk eens op bijvoorbeeld borstvoeding.nl
 
Hoi,

Ik geef ook borstvoeding en maak veel gebruik van de vriezer. Soms doe ik een volledige fles met de juiste hoeveelheid melk invriezen (is ook makkelijk voor de vader, kan gewoon een fles uit de diepvries pakken)
Daarnaast heb ik ook zakjes voor in de diepvries.
Ik kolf af en zet dit telkens in de koelkast. Wanneer ik genoeg heb voor een hele fles dan vries ik het in.

Het beste is om het in de koelkast te ontdooien, en warm deze melk niet op in de magnetron, want dan vervliegen wel de afweerstoffen.

Succes,
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga in ieder geval voor een voorraadje zorgen voor Iris en ga haar dan vanaf nu half fles/half borstvoeding geven, zodat ik wat langer door kan gaan met haar de borstvoeding te geven wanneer ik weer ga werken.
 
Terug
Bovenaan