Bewaren van verse fruit

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik wil voor mijn zoontje Jeffrey zelf fruit gaan pureren.
Hij is bijna 6 maanden en eet ongeveer een potje fruit per dag.
Hoe kan ik mijn zelfgemaakte fruithapje bewaren.
Kan dit in de vriezer?
Ikzelf dacht aan die bakjes voor ijsklontjes, maar dat lijkt mij niet hygienisch omdat
dit bakje niet is afgesloten.
Iemand tips?

Mama van Jeffrey
 
Hallo,

Ik maak de fruithapjes voor mijn zoon Daan ook zelf.
Ik maak het zelf per portie klaar, maar je kunt het ook invriezen.
Je hebt speciale diepvries bakjes ook wel kleintjes zodat je het per portie in kunt pakken.
Maar ik weet niet of dit een succes en het bevalt mij goed om vlak voor Daan zijn fruithapje krijgt dit al klaar te maken.

Groetjes Saskia
 
Hi

Ik heb nooit ijsklont bakjes gedaan, heb het is geprobeerd maar ging niet, of ik begreep het niet, maar goed, ik heb kleine plastic bakjes gekocht en die gebruikt. Ik kookte appels met peren en pureerde dat en vriesde dat in. Dat is het enige fruit, de rest maakte ik vers, want banaan enzo is volgens mij niet in te vriezen. Ik gebruikte de bakjes vooral veel voor de groente hapjes, vriesde gewoon per portie in. Ging goed.

Groetjes,
Lia
 
Je kunt ook de olvarit potjes bewaren, goed omspoelen in kokend water
en dan of de deksel hergebruiken of plastic folie om de opening binden.
label op het potje plakken en inhoud en invriesdatum noteren.

 
De bakjes voor ijsklontjes kan je wel gebruiken, ik heb het altijd als volgt gedaan ->

zorg er voor dat je zo'n flexibele ijsblokjesvorm hebt (kan je overal wel kopen) en als het hapje ingevroren is, doe je de blokjes in een plastic zakje of doosje. Door de flexibiliteit van de vorm kan je de blokjes er beter uit krijgen. Zo is het goed hygienisch opgeborgen en kan je gedoseerd het fruithapje van je kindje bereiden. Het is uiteraard ook te gebruiken voor vlees, groente en aardappeltjes/rijst/pasta etc. Als ik vlees in de vorm doe, dan vet ik het een klein beetje in met milde olijf-olie zodat het makkelijker loslaat.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt.
Succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi Sabine,
Het leek mij op zich ook wel een ideetje om de olvarit-potjes hiervoor te gebruiken, maar glas in de vriezer vind ik een beetje riskant. Voeding zet altijd wat uit tijdens het invriezen, plastic doosjes zijn flexibel en zetten ook een beetje mee uit. Echter glazen potjes kunnen dat niet, de kans bestaat dat ze gaan barsten.... met als gevolg glas in de vriezer en in de voeding. Dat was voor mij een reden om voor deze methode te kiezen.
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan