beweegd baby bij begin weeen?

Hoi hoi,

al een tijdje loop ik met een vraagje namelijk:
Beweegd de baby tot aan het begin van de bevalling/weeen? Of stopt de kleine al van te voren met schoppen enzo?
Misschien is dat bij iedereen wel weer verschillend. Maar ik zat zo te bedenken dat je zolang je de kleine nog voelt, de bevalling nog even op zich laat wachten. Of heb ik dat mis?

Liefs,

ik durf het eigenlijk niet meer te zeggen. Heb op dat moment er niet meer opgelet.Meer  met de weeen bezig geweest.
mijn bevalling ging dan ook wel erg snel.

Maar als kraamverzorgster heb ik veel bevallingen gezien. En bij sommige bewoog de baby tot het einde toe.

Ja hoor, een baby kan tijdens de hele bevalling blijven bewegen, maar de meeste baby's houden zich op het hoogtepunt van een wee en tijdens de uitdrijving (het persen) even stil omdat er toch veel kracht aan te pas komt.

Hoi,
Ik heb niet gevoeld dat mijn zoon tijdens de bevalling veel bewoog..
Maar ik lag de hele tijd aan het CTG en daarop konden we goed zien dat hij
goed actief was, Inderdaad bij de laatste sterke weeën was hij rustig en met het
persen ook, maar tussen de weeën door was het echt een feestje in mijn buik.
Mijn gyn vertelde dat sommige babys genieten van het samentrekken van de baarmoeder.... Soort massage ofzo .
Maar goed, zoals ik al zei ik heb er zelf niet veel van gevoeld. Alleen kunnen zien dus.
Vond het wel geruststellend om te zien. Zo zag ik dat hij iig weinig tot geen last van
de weeën had.
Liefs Melanie

Terug
Bovenaan