Beweeglijk en actief - tips gevraagd

Ons dochtertje van 8 maanden is zo actief en beweeglijk dat ik haar niet eens rustig kan verschonen. Als ik haar op de commode leg, draait ze direct om op haar buik en pakt alles wat ze ziet en gooit het dan het liefst op de grond om er vervolgens  naar de rand van de commode te kruipen en over de rand te gaan kijken.

Inmiddels kan ik wel een luier verschonen terwijl ze op haar buik ligt maar al kruipende gaat het me een stuk minder goed af!

Een speeltje geven als ze op haar rug ligt, daar trapt ze niet meer in en tegen haar kletsen ook niet. Ze wil continue op haar buik om direct te gaan kruipen.

Heeft er iemand tips of herkent iemand dit?

Groetjes Marieke

 
Het is even zo'n fase waarbij afleiden ook al niet meer werkt, en je kunt ze het ook nog niet gaan uitleggen...
Wat je kunt doen is tijdelijk van die pamperbroekjes kopen. Die kun je heel makkelijk aantrekken en later weer losscheuren. Ze hoeven niet eens zoveel duurder te zijn hoor, je hebt ze ook van bij voorbeeld DA, en die zijn prima en goedkoop.
Succes er mee, straks als het kruipen weer wat gewoon is, dan lukt het vast wel weer op de normale manier!


(heb je al wel geprobeerd om hem/haar iets te geven wat hij/zij normaal gesproken nooit krijgt? Bijvoorbeeld een tube creme?)
 
Hoi,
Dit werkte bij ons:
Op het plankje boven de commode heb ik stickertjes geplakt, een spiegel is ook altijd wel leuk. En wat ook hielp inderdaad, de meest vreemde dingen geven die je nooit geeft. (bv, een schoenlepel, rekenmachine....)
succes!
(het is ook wel leuk, zo jong en dan al een eigen willetje.......)
Groetjes Anne
 
Hoi,

Ja komt me bekend voor dit ja! Mijn dochter heeft er ook nooit zoveel zin in maar ik geef haar ook elke keer iets anders. Dan weer een tube creme en dan weer een doosje en met zo'n ding kan ze uren spelen. Een kaart met een groot plaatje erop, fantastisch!




Maar nu heb ik ook een vraag, mijn dochter kan nooit stil zitten! Ze kan nooit eens rustig op mijn schoot zitten want ze wil dan zitten, dan weer staan dan weer kruipen maar ondertussen wel bij mij blijven, pffff!
Wat kan ik nou doen dat ze een beetje rust in haar kont krijgt want ze is echt heel actief, of is dit nu juist goed?

Groetjes Saskia mv Lisette 17-2-2005
 
Hi,

Mijn kleine man is nu 8 1/2 maand en wij hebben het zelfde wat ik probeer en het werkt de ene x beter dan de andere.
Als hij zich om wil draaien hand op zijn buik todat hij weer op zijn rug ligt als hij blijft liggen liedje zingen zodra hij weer probeert om om te draaien stop met zingen en zeg nee en leg wederom mijn hand op z''n buik en dat 2 weken volgehouden maar nu blijft hij bijna altijd standaard op zijn rug liggen.

Misschien helpt het.

Gr Moeder van Mitch
 
Terug
Bovenaan