Beweeglijk kindje

Hallo (aanstaande) mama's,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 23 weken zwanger en mijn kindje is erg beweeglijk.
Voel veel en heel vaak  stompjes in mijn buik. Mijn moeder (heeft 5 kinderen) vindt dat het heel erg vroeg is  dat hij/zij zo actief is.

Is dit normaal? Heeft iemand er ook last van? Soms houdt het wel 10 minuten aan zo achter elkaar?
Ga aanstaande zaterdag een pretecho maken om te kijken wat er allemaal binnen gebeurd maar maak me ook best zorgen.

Ik hoop op een reactie.

Groeten,

Marge112
23 weken

Hoi,
ik zou me geen zorgen maken hoor. Mijn eerste kindje was heel rustig, voelde ik pas vanaf 26 weken, nu ben ik zwanger van de tweede en ik voel het kindje al vanaf de 11 weken bewegen. Vanaf 18 weken was het ook erg actief, net als jij beschrijft. Nu ben ik ruim 31 weken en ik merk dat de bewegingen aan het veranderen zijn, waarschijnlijk omdat er minder ruimte is.
Elk lichaam is anders (vergelijk je dus niet met je moeder) en elke zwangerschap is ook anders.
Geniet er lekker van als je kindje beweegt, het geeft je de kans om contact te maken. Probeer het maar telaten reageren op aanrakingen of zo, is leuk om te doen hoor!
Patricia      31+1

Hallo,

Ik ben al twee keer zwanger geweest van zulke enorme drukteschoppers!
Ik voelde ze bijna de hele dag door. Ik vond dat geweldig. Je weet elk moment van de dag dat het goed met de kleine gaat.

Het zijn overigens heerlijke rustige meiden geworden hoor!

Ik ben nu nog maar 12 weken zwanger van onze derde, maar ik hoop op nog zo'n drukteschopper!

Mariska

Nou ben blij om dat te horen.
Ik vind het zelf ook wel prettig om te voelen dat hij/zij er is.
Alleen lijkt het wel of hij/zij de hele dag door actief is. En daar maakte ik me een beetje zorgen over.
Heb van mijn schoonmoeder begrepen dat mijn man ook actief was, maar dat was wat later in de zwangerschap.
Zal er dus van uit gaan dat het zijn genen zijn aan het werk.

Bedankt voor jullie reactie. Voel me al wat geruster.

Hoihoi,

ik ben ook 23 weken zwanger en heb ook zo'n ontzettende druktemaker in mijn buik. Ik voelde het al kriebelen met 13 weken. Ik heb al een dochter van 3 en die bewoog ook wel veel maar veel zachter. Die heeft me eigenlijk nooit pijn gedaan terwijl ik haar wel bijna de hele dag door voelde.
Maar deze pfff. Zo gauw als ik even stil zit is het kermis in mijn buik. Het beweegt ook allemaal veel wilder dan bij mijn dochter. Je kunt mijn buik al gewoon zien bewegen. Waar dit nog heen moet???
Maar ja het is tegelijkertijd ook wel weer fijn dat je het zoveel voelt bewegen. Echt een geruststelling.

Groetjes Saskia.

Geen zorgen maken hoor, heb hier ook al voor de 2de keer een mega drukte maker, word er soms zelfs 's nachts wakker van.

Het word straks wel minder als de baby wat minder ruimte begint te krijgen.

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor!  Ik ben nu ruim 23 weken zwanger van m'n eerste kindje. die ook heel bewegelijk is, ik voelde het al vanaf de 16e week. Maar volgens mij is het alleen maar goed, dan kan de baby zijn of haar spiertjes trainen (dat had ik gelezen in een boek)

Hai!

Ben zelf nu 26 weken zwanger van ons 1e kindje en voelde 'm ook al vrij vroeg bewegen. Ik denk zo rond de 20 weken, en tis inderdaad ook een druktemaker.

Het is een gek gevoel en soms schrik ik er gewoon van, ook zie je m'n buik af en toe gewoon bewegen, heel apart!

Weetje, ik vind het leuk om verhalen van anderen te horen maar iedereen is anders, dus wie zegt wat normaal is en wat niet. Bewegen is een goed teken toch?

Ik geniet er in ieder geval met volle teugen van!!!

Terug
Bovenaan