Beweegt de baby tijdens een bevalling?

Halloo allemaal,

Mijn vraag is aan moeders die al bevallen zijn,ik ben zelf nog niet bevallen,ben nu 38w en 6d zwanger en ben erg benieuwd of je je baby ook voelt bewegen tijdens de weeen door en tijdens je persweeen door.Het is mieschien een raare vraag,maar ik ben gewoon erg benieuwd hiernaar.
Alvast bedankt voor jullie reactie's

Groeten,Guleser

Hoi!

Nou, ik kan je vertellen dat ik mijn kindje heel goed voelde bewegen tijdens de bevalling. Helaas was dat ook geen goed teken, want na 2 uur persen werd besloten tot een keizersnee, want ze was te groot voor mijn bekken. Achteraf hoorde ik van de gyn. dat ik haar zo goed voelde bewegen (en anderen ook, er moest steeds op een andere plaats de hartslag worden gemeten van mij dochter), omdat ze nooit ingedaald is geweest. Maar misschien is mijn verhaal niet zo'n goed voorbeeld.
Misschien moet je de bevalling gewoon over je heen laten komen. Ik weet ook nog goed dat de periode van ontsluitingsweeen ik helemaal in mijzelf gekeerd was en niet eens weet of ik toen mijn kindje voelde.
Heel veel succes met bevallen en voor je het weet heb je je wondertje in je armen..

Hoi Bloem,

Nog bedankt voor je uitleg en reactie,ik was gewoon nieuwsgierig.Nu weet ik dat je je baby ook kan voelen bewegen tijdens de bevalling.
Nogmaals bedankt.

Groeten,Guleser

Hoi Guleser,

Ik denk dat je van je eerste kindje zwanger bent en gaat bevallen, klopt dat?
Spannend, he, zo'n bevalling. Ik weet wel dat ik er enorm tegen op zag. Zeker toen het zo dichtbij kwam. Je weet niet wat je kunt verwachten en kunt niets plannen. Mijn gyn. zei dat het een van de weinige dingen is die je gewoon over je heen moet laten komen. En dat is voor velen, in ieder geval voor mij, erg moeilijk. Het verliep dan ook zo anders dan ik me had voorgesteld. Ik ben nu zwanger (16 weken)  van ons tweede kindje en ben nog niet echt bezig met de bevalling. Misschien wel als ik dadelijk zo ver ben als jij.
Ik wens je een goede bevalling en een wolk van een kind.

Groetjes

Hoi,

Inmiddels ligt de bevalling al weer even achter me (10 maand vandaag), maar kan het me nog goed herinneren.
En ik voelde het kindje niet in m'n buik tijdens de bevalling. In het begin (de eerste 3 a 4 cm ontsluiting) nog wel, maar daarna werden de weeen te heftig (ben ingeleid en er kwam een ware weeenstorm aan) om nog iets anders te voelen in m'n buik.

De eerste keer dat ik daarna m'n kindje weer voelde lag hij al lekker op mijn buik!!!!

Succes met de laatste loodjes en geniet van je kindje straks.

Groetjes,
Marije

HOI daar :)

Inderdaad kan je kleintje bewegen tijdens de bevalling.
kbennu zwanger vanmijn 4e baby
bij de bevaling van mijn derde voelde ik
tijdens het persen de kleine duwen met zijn voetjes
als of hij mee wilde helpen

bij de andere bevallingen voelde i k het ook tijdens het persen
maar voor al bij de derde was het zo grappig hihi

succes meis
bibi 37 weken

hoi,

Onze dochter is vandaag al weer 11 daagjes oud. Ik moet je eerlijk zeggen dat hoewel de verloskundige haar tijdens het voelen naar de ontsluiting voelde draaien ik dat echt niet heb mee gekregen. Ze heeft dus wel gedraaid voor ik mocht gaan persen maar dat heb ik op dat moment niet meer mee gekregen. Tijdens het persen zelf heeft ze steeds op de zelfde manier in mijn buik gelegen.

succes met het laatste stukje van je zwangerschap!

Mijn kleine man was in de buik erg druk en dat was dus niet anders tijdens de bevalling. Hij draaide en trappelde er nog lustig op los, de vk voelde zijn bolletje heen en weer gaan tegen haar vingers tijden het toucheren. Zelf voelde ik het in het begin nog wel, maar een stuk minder toen het erg heftig werd. (ben binnen 5 uur bevallen) Wat ik wel een heel bijzonder iets vond, was dat ik al die ledemaatjes zo goed geboren voelde worden, en natuurlijk dat hij ineens op je buik ligt, je aan te kijken.
Veel succes tijdens de bevalling gewenst!

Terug
Bovenaan