Bewegelijk

Onze dochter van 8 weken is erg bewegelijk. Met 4 weken vond ik haar ondersteboven in haar bedje. Sinsdien slaapt ze in een slaapzak zonder dekentjes en lakentjes. Wel erg kaal maar een andere oplossing zagen we niet. Als we haar op haar buik te spelen leggen trekt ze haar beentjes al onder zich. Zelfs als ze slaapt beweegt alles aan haar. Wanneer je geen aandacht aan haar schenkt gaat ze huilen. Op aanraden van iemand het speelgoed uit de box gehaald. Wie weet te veel prikkels. Maar hoe kunnen we onze nieuwsgierige, bewegelijke meid nu toch tevreden houden.
 
Hoi,

Wat een bewegelijke dame zeg.
Als ze door het bewegen ook onrustig slaapt kan je haar misschien inbakeren.

Overdag inderdaad niet te veel speelgoed als bv de babygym in de box hebt dan de rest eruit.

Maar ja 8 weekjes is ook nog wel erg jong om zichzelf goed bezig te houden. Misschien heeft ze gewoon lekker veel behoefte aan aanraking en knuffelen.

En als ze zo klein zijn en huilen dan hebben ze behoefte aan soms gewoon een lekkere knuffel en eerlijk is eerlijk wat is er nou fijner toch.

Wel is het misschien een idee als je merkt dat ze erg onrustig is haar een paar keer op een dag een rust moment te geven. Lekker in bedje zonder tv, radio enz. Dat is namelijk (als ze last heeft van teveel prikkels) vaak de "boosdoener" voor ons zijn al die geluiden al heel normaal. Voor haar nog niet.

Hoop dat je er wat aan hebt en er is wellicht iemand die er ervaring mee heeft denk ik.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Anoniem,

Onze dochter is ook heel bewegelijk maar ze kan goed slapen ook al zwerft ze haar hele bed door,overdag leg ik haar in bed zonder lakentje(het is nu toch warm genoeg in haar kamer)en s'nachts in een slaapzak zonder laken.

Ik had een Winnie de Poeh mobiel iets boven haar hoofdje hangen en ik merkte dat ze daar naartoe schoof dus die heb ik nu boven haar hoofdje hangen,moet zeggen dat ze nu op haar plek blijft liggen en ademloos naar de beestjes aan het kijken is en er met haar handjes tegen aan slaat

In de box heb ik ook een baby-gym,vind ze geweldig,in het begin keek ze er alleen maar naar maar nu dus ook aanraken en daar word ze heel rustig van,als ze dan begint te huilen weet ik dat ze moe is en 5 min. later ligt ze te slapen.

Dit is mijn ervaring om haar rustig te krijgen.

Groetjes en succes Marjolein en Daimy(12 weken)
 
Ik herken dit uit duizende ik had dus ook zo'n dochter. Maar sinds drie weken baker ik haar in dat gaf de eerste weken wat huilbuien maar die had ze al dus dat was niet on over komelijk.

Ik heb nu een heel strak schema en daar mee gaat het goed. Mijn kleine jennifer was onrustig reageerde overal op en huilde bij het minste geringste.

Ik voed haar speel wat tot de eerste vermoeid heid opkomt door gapen bleek worden knipperen van de oogjes. Dan breng ik haar naar bed baker haar in en ga weg. Tot de volgende voeding. Ne huitl ze nog 5 minuten maar drie weken geleden een uur.

Tussen door is ze veel rustiger kan haar nu al een poos alleen in de box leggen. doe ook elke dag een en hetzelfde spelletje , zing liedjes en knuffel.

Bij haar werkt het structuur bieden. Je moet er wel achter staan om in te bakeren anders lukt het je niet je moet heel consequent zijn en blijven.
Kost even tijd en energie maar dan krijg je er heel veel voor terug.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ander s moet je eens op de site www.inbakeren.nl kijken.

Groetjes
 
Een slaapzak werkt inderdaad goed.
Ik heb ook zo'n beweeglijk meisje dat zich snel verveelt (ze is nu 13 weken en kan zichzelf nu wel steeds beter vermaken).

Bij ons helpt het om steeds 1 speeltje tegelijk te geven en zodra ze zich verveelt weer iets nieuws aan te bieden en dus het oude weghalen. Op die manier heeft ze steeds wat te doen.

Om haar rustig te krijgen, geven we haar een speentje ( die wil ze niet altijd, maar goed), leggen we haar lievelingsknuffel bij haar (die legt ze dan helemaal over haar gezicht) en doen we een muziekmobiel aan. Meestal ligt ze dan binnen de kortste keren te slapen.

Maar ja, zo heeft iedere baby zijn eigen dingetjes.
Succes!

Liefs, Pam
 
PS Een babygym was bij mij in het begin juist een ramp, toen ze er nog niet tegenaan kon slaan. Zolang die dingen bewogen was het goed, maar dan stond ik dus elke minuut tegen die speeltjes te slaan. Als ze stilhingen was het jammeren. Nu kan ze ze zelf pakken en is het wel een geweldig ding!
 
Terug
Bovenaan